Week van Ben

9 juli 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

Nu ik hier zit te typen, zie ik dat de zon weer eens schijnt, ongelooflijk, wat is er toch een hoopregen uit de lucht komen vallen in de afgelopen weken. In het ene land moeten de mensen vluchten voor het water en het andere land moet men vluchten voor het vuur.

In de raad van Heerlen vlucht de ene vrouw na de andere, nu is Yvonne Moonenop de loop meteen zetel van de PvdA. Waarom al die persoonlijke eer? Het invidualisme neemt rare sprongen: ieder voor zich en god voor ons allen!

Wat mij betreft komt erzo snel mogelijk een wet die ertoe leidtdateen raadszetelterugvloeit naar de partij. Hannie Heinen, Petra Smeets en Yvonnen Moonen. Wat hun situatie ook was: ze hebben allemaal voor de gemakkelijkste weg gekozen. Niet de discussie in de partij, of simpelweg: aanwezigheid,maar afsplitsing.

En als we bekijken wat de eenvrouwsfracties in de Heerlense raad tot nu toe gepresteerd hebben? Ze waren niet eens aanwezig bij de Algemene Beschouwingen. Toch het moment om aan te tonen waarom je je afgesplitst hebt.

Tegelijkertijd is het interessant datbinnen de SP niet de raadsfractie maar de afdeling het belangrijkst is.Een afdeling moet samenoptrekken met de fractie, dat is kracht van de SP. "Zonder actie geen fractie!"

Duidelijk komt dat ook naar voren bij nieuwe of hernieuwde afdelingen en werkgroepen.Goed te ziendat bijvoorbeeldeen groep leden uit Brunssum enthousiast aan de slag gaat. Ze waren op bezoek in het SP-huis,ik had koffie en een vlaai klaar staan, daarna was het een serieuze en tegelijkertijdenthousiaste engezellige boel. Ron Meyer deed het woord en vertelde samen met Olivia (ROOD Heerlen) enHansMeijers (spreekuur) over de HeerlenseSP. Ideen werden uitgewisseld, zo leer je van elkaar.

Dan wat anders: de Pvda wil op de ouderen bezuinigen, heb ik gelezen in de media, zij willen dat bekend maken op prinsjesdag. Volgens mij is dat politieke zelfmoord. Als het waar is, dan is het een schande. Beetje vergelijkbaar met Irak: vr de verkiezingen schreeuwde de PvdA om openheid, daarna werd het weggegeven. Met de ouderenzorg geldt: vr de verkiezingen schreeuwde de Pvda dat CDA en VVD te weinig geld uitgaven aan ouderenzorg, en nu gaat een kabinet met Pvda zelfs bezuinigen.

Zij zeggen dat de vergrijzing n probleem is. Natuurlijk: je kunt jaren blijven zeurenover de vergrijzing, maar het kan ook een mogelijkheid zijn.Vergrijzingkan bijvoorbeeldverzilverd worden, vinden jullie niet?

Voor de oorlog -missie in Afghanistan hebben zij alle geld over, maar voor de gewone mensen draaien zij zich om. Maar ja,elk nadeel heeft zijn voordeel. De teleurgestelde Pvda-stemmers stappenuiteindelijk over, en drie keer raden naar wie...

Enkele dagengeleden was ik in Den Haag, ik was erbij toen de handtekeningen werden uitgereikt aan de rste kamer, ivmde doofpot- Irak. Straks moeten we misschien ook met alle ouderen in het land richting Den Haag.Ik ga mee, jullie ook?

groeten,

Ben