Stop Awacs Feest!

7 september 2007

Stop Awacs Feest!

De Vereniging Stop Awacs wil samen met alle leden en sympathisanten de overwinning vieren die is behaald bij de Raad van State en in acties tegen de illegale bomenkap.We staan stil bij de betekenis van de uitspraak en willen met u van gedachten wisselen hoe verder te gaan, want dat doen we zeker! De uitspraak bevestigt namelijk niet alleen dat er illegaal gekapt is, maar ook dat de Awacs permanent de gezondheid van onze bevolking schaadt. Daar kan slechts door sluiting van de basis een einde aan komen!Op vrijdag 14 september om 19.30 uur beginnen we in caf de Mrt te Schinveld met uitleg en na het officieel gedeelte is er muziek, films van de acties en een optreden van de vermaarde buikdanseres Aziza!

Uiteraard zijn onze vrienden van Groen Front! ook aanwezig.Overigens is het na de uitspraak verdacht stil bij al diegenen die verantwoordelijk zijn voor de illegale kap, de illegale noodverordening, de illegale inzet van politietroepen en de kosten daarvan.Politici van VVD en CDA stelden bijvoorbeeld dat de kosten van het geheel verhaald moesten worden op actievoerders, maar nu vast staat dat de actievoerders in hun recht staan, gaan ze zelf niet over tot betaling van de kosten die gemaakt zijn over de rug van de belastingbetaler door hun illegale actie! Vreemd die inconsequentie. Evenals de reactie van de basis. Ze hebben geschermd met een noodverordening en het bos moest voor 20 ha gekapt worden anders was de veiligheid in gevaar. Nu er niet meer gekapt mag worden zou je dus denken dat ze sluiten en de vluchten vanwege de veiligheid beindigen. Maar helaas, we merken er niets van.Er zijn blijkbaar veel leugens ontbloot door de Raad van State en dat is maar goed ook.Tot ziens vrijdagavond op ons feest om de overwinning te vieren en verder te gaan!Hugo Raes en Servie LEspoir namens de Vereniging Stop Awacs
Bron: www.stopawacs.nl