Week van Ben

2 september 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

Zo, we gaan weer de ramen vanhet SP-Huis schoonmaken. Weet je, dan kunnen de mensen weer naar binnen en buiten kijken. We hebben immers niets te verbergen, het enige wat hier binnen is, dat is veel actie!

We hebben weer in de stad gestaan en met mensen gesproken en hun steun gevraagd met betrekking tot de thuiszorg. De WMO zorgt voor veel onrust. In grote delen van het land worden gemeenten gedwongen zo goedkoop mogelijk thuiszorg in te kopen, en zelfs hier waar de zorgprijzen relatief hoog zijn, worden mensen hoogstwaarschijnlijk gedwongen als alphahulp aan de slag te gaan. Een verlies van zekerheid en inkomen!

De protestkaarten vliegen de deur uit, er zijn ook honderden kaarten in de stad opgehaald en een groot aantal zijn uitgedeeld, we hebben kaarten moeten bijbestellen. De zorg leeft heel erg onder de mensen, het is een schandaal dat de zorg een product is geworden ipv een recht. Mensen die willen meedoen, deze kunnen zichhier en in het SP-huismelden, men kan hier ook kaarten afhalen, de koffie staat klaar. Niet alleen in Heerlen maar op veel andere plaatsen gingen SP'ers de straat op. Goed dat de nieuwe Brunssumse SP-werkgroep al meteen erg fanatiek was. Ook zij haalden vele honderden kaarten op.

We zijn een doe -partij en geen klets -partij, dusblijf niet mokkend aan de kant staanmaarstel een daad en toon je moed:doe mee, met zijn allen staan we sterker. Vrijdag staan we bij de markt in Hoensbroek: tussen 10 en 12 uur!

Via internet zijnook al duizenden ondertekend en het gaat verder: www.zorggeenmarkt.nl

Dat men ons in de raad en in het college ziet en hoort, is zeer belangrijk, maar nog belangrijker is het actie voeren in de stad. Echte politiek wordt namelijk niet in de raad of tweede kamer bedreven. Echte politiek vindt op straat en in de buurten plaats.Of het in de Passart is of in de thuiszorg, dit is cruciaal vr de mensen.

Wat ook cruciaal is: het vegen van de stoep.... De stoep heb ik ook weer eens schoongeveegd, ondertussenmaak ik een praatjemet de mensen in de straat. Zo ook met de buurman, hijheeft een hond, een soort Bulterrier! Dat beest heet: Rebel enziet er gevaarlijk uit, maarhij ishet niet, kan er mee goed opschieten. We zijn goede maatjes, alleen drinktie geen grimbergen maar water. Een terrasje pikken met Rebel zit er dus niet in...

De andere buren, een jong paar, wonen boven het caf, het caf staat al jaren leeg. Wie kan nog de huur betalen? Ook zij mogen de stoep wel eens vegen. Overigens over stoep schoonvegen gesproken: de stoep schoonvegen bij Balkenende en Boszou een goede zaak zijn. De begroting, tja....daar valt nog wel flink in te vegen.

Met vriendelijke groeten,

Ben Tarici