Week van Ben

10 september 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers,

Dat was me weer een weekje.

De thuiszorgkaarten vliegen de deur uit.

Afgelopen vrijdag stonden we in Hoensbroek op de markt. Veel bekenden en onbekenden, vaak komen er leuke gesprekken uit. Er zijn veel kaarten afgegeven en over de 100 zijn ter plaatse ingevuld.Er zijn duizenden kaarten al weg, deze zijn afgegeven in de zorgflats en andere instellingen.

De meeste mensen zijn hevig verontwaardigd dat de zoveelste aanslag op de gezondheidszorg gepleegdis. De reacties stromen binnen via internet en de post. Deze actie heeft een groot draagvlak onder de bevolking, de bonden steunen deze actie ook.

Tot zeker oktober loopt deze actie! Er zijn nog een paar duizend kaarten bijgesteld.

We hebben ook onze solidariteit betuigd metwerknemers van schoonmaakbedrijf CSU in Heerlen en Maastricht. Zij worden flink uitgebuit en hebben dat zelf aan de orde gesteld.De werknemers, leden van FNV,voerden actietegen de schandalige behandeling door hun werkgever. Wij steunden deze actie, er zijnzelfs kamervragen door de SP gesteld. De actie van de schoonmakers heeft veel publiciteit gekregen, ook internationaal.Het is ook niet mis wat daar gebeurt. Goed te zien dat mensen hun angst overwinnen. Vaak heerst er angst om misstanden te vertellen, maar stapje voor stapje laten mensen die angst los: Overwin je angst en de wijsheid is nabij!.Zeker,als werknemerheb jeveel te verliezen, maar alsje niet vecht met zn allen, dan verliestje steeds mr. Kortom: angst is een slechte raadgever!

Gelukkig zijn er nog genoeg strijders die zich niet alles laten gevallen en de anderen een duwtje in de rug geven. Ik wens de treinschoonmakers daarom lle succes en kracht die ze nodig hebben!

Daar hoor ik Balkenende niet over. Hijwil naar de VOC-tijd terug. In diewas ergrote rijkdom en extreme armoede in Nederland, de slavenhandel was enorm. Beetje meer CSU-praktijken, beste Jan-Peter?

Wat mij betreft, aanpakken die VOC-mentaliteit! Liefst met zoveel mogelijk mensen strijden tegen uitbuiting!

Over 'Samen staan we sterk' gesproken! De flats op de hoek Wilhelminastraat-Nieuwstraat in Hoensbroek zijn renovatiewerkzaamheden aan de gang. De bewoners zitten dagenlang in de puinzooi en lawaai, ze kunnen niet naar hun eigen toilet toe, moeten naar de overkant en daar ook water halen, zij zeggen ook dat het daar een vieze boel is. Samen gaan ze kijken hoe het probleem opgepakt kan worden. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Nu nog een vrolijke noot!
Ik heb Guidos- orchestra zondaggezien, waar vantevoren zoveel omte doenwas. Degemeenteraad had terecht heel veel kritiek op de gang van zaken en de hoogte van de 'subsidie'.Over het optreden zelf:je weet niet wat je hoort en ziet, van Klassiek tot Country: SCHITTEREND!!

Met vriendelijke groeten,

Ben Tarici