Week van Ben

23 september 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

Nou, dat was me een roerige week! In het SP-Huis hangen de rode jasjes en truien nooit lang. Ze worden intensief gebruikt. Drie keer hebben we op het busstation gestaan, er werd door de mensen talrijk gebruik gemaaktvan de mogelijkheid om protestkaartjes in te vullen vanwege de hoge prijs van het buskaartje. Ons zogeheten Veolia-protest slaat aan. Ook komende zaterdagstaan we weer op het busstation: 12 uur tot 14.00 uur. De andere afdelingen doen ook mee, de thuiszorgactie loopt ook nog.

Wie mee wil doen mag zich melden.

Het is een drukte van belang in het sp-huis, regelmatig moet ik hier opruimen.Tijdens de tribune-verzorging was het weer gezellig, een kop koffie en een stuk koek. Tegelijkertijd gekeken naar de debatten naar aanleiding van de begroting van het kabinet. Ditkabinet zorgt dat de koek voor de gewone burger steeds kleiner wordt! En dat met de Pvda in het kabinet!

Rutte en Wilders noemen dit kabinet links. Maar: welk links kabinet zoude neo-liberale afbraakpolitiek uit het verleden niet opruimen? Dit kabinet is eerder een kleurloze mix van niks. Jammer, een gemiste kans!

De Volkskrantlijkt de laatste tijd een hetze tevoeren tegen de SP. En zoals ik vorige week al schreef, elke partij komt eens aan de beurt, maar de journalistiek zou zichzelf ook eens een spiegel voor mogen houden ipv de verkoopcijfers.

Helemaal merkwaardig wordt het als Ministers zich voor de zoveelste keer bemoeien met de interne regels binnen de SP. Regels dienietillegaal zijn en gewoon volgens de Nederlandse wet zijn opgesteld.Guusje ter Horst, PvdA-minister,vindt de hele afdrachtregeling van de SP maar niks. Maar: waar bemoeit Guusje zich mee? Zou ze zich niet gewoon met haar Ministers-taak of eventueel met haar eigen partij moeten bezighouden? Ik ben trots op een partij die niet alleen over solidariteit spreekt, maar het ook zelf toepast. Het voorkomt zakkenvullerij. Mensen die voor geld in de politiek zitten, kunnen wij missen als kiespijn.

Maar goed, ik snaphet wel: de boel afleiden, als het gaat om de kritiek op het kabineten kritiek op de Pvda.Zij voelen de hete adem van de sp in de nek, dan wordt ze blijkbaar vals.

Afgelopen zaterdag heb ik in de krant een triest stuk gelezen over huurlingen in Irak. Er zijn volgens de laatste cijfers zon 21.000 Amerikaanse huurlingen actief in Irak. Er zijn ook duizenden actief uit talrijke andere landen, deze schieten burgers dood voor veel geld. Deze noemen zich de Blackwater-beveiliger. Zij zijn immuun voor vervolging. Ze kunnen dus doen wat ze willen.
En dat heet dan vertrouwen winnen van de Iraakse bevolking?

De eindverantwoordelijke is Bush en de Westerse wereld die toekijkt en meedoet!

Het trieste van alles is, dat Balkenende daarvoor ook verantwoordelijk is, hij steunt de oorlog. Zo iemand is president van Nederland.

Zo, ik eindig weer, niet getreurd, tot de volgende week!

De rode groeten,

Ben Tarici