Week van Ben

14 oktober 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers,

Ik wil beginnen met een opmerkelijk bericht in de krant:

Oud opperbevelhebber Ricardo Sanchez van de Amerikaanse troepen, veegt de vloer aan met de inval van de Amerikaanse troepen in Irak. Hij noemt het een nachtmerrie zonder einde. Dat wisten wij allang. Jan Marijnissen noemde het toen een sprong in het duister. Weten de voorstanders wel wat dat betekent een aanval op een land? En vooral wat dat allemaal met zich meebrengt? Alsof je een land naar democratie kunt bombarderen.

Bovendien: de totale economische, sociale en maatschappelijke chaos: electriciteits-en watercentrales werden het eerst gebombardeerd, daarna, openbaarvervoer, ziekenhuizen en scholen. Het gevolg: Honderdduizenden doden en grote vluchtelingenstromen van miljoenen mensen.

Des te meer vragen om een onderzoek naar de steun van deze verschrikkelijke oorlog van de welwillende landen. De media lieten zich ook meeslepen in de grote leugens, zonder zelfstandig na te denken: Verschrikkelijk en angstwekkend tegelijk!

Enkeledagen terug hebben wij 2.000 protest-handtekeningen, ivm het dure buskaartje, aangeboden aan de gedeputeerde Kersten. Hij zou deze kaarten aanbieden aan Veolia. Laterdie ochtendwerd er door een meerderheid van de commissie-provinciale staten tegen de uitbreiding van het gratis openbaarvervoer voor 65 plussers, gestemd, waaronder de PVDA. Vr de uitbreiding: SP, Groenlinks en D,66.Dus tot nu toe doortoedoen van de PVDA, VVD en CDA in de statencommissie, kan het zijn dat straks in Parkstad de proef van het gratis openbaarvervoer in januari stop wordt gezet. Ben benieuwd wat VVDer wethouder Jos Offermans zegt, die over het openbaar vervoer gaat in Heerlen, wat hij vindt wat zijn VVDer collegas doen in de provincie. Misschien moet Spraakwater wethouder Offermans en zijn Staten-partijgenoot Camp eens uitnodigen. Samen.

De nieuwe tribunes en ander materiaal zijn ook weer binnen, er zijn ook weer 40.000 kranten besteld, deze worden in november uitgedeeld. Er zijn ook weer een paar leden erbij gekomen. Met de thuiszorgactie gaan we ook verder, zoals ook de andere afdelingen van de SP.

ROOD heeft ook weer wilde plannen in de maak: Geweldig! Hou ze de komende dagen in de gaten! Ik hoop dat ROOD meer afdelingen krijgt, tenslotte zijn zij de toekomst.

Zaterdag was een scholing voor kaderleden, deze werd druk bezocht, het hele SP-huis stond weer op de kop.

Ik hou van drukte, ik hou van bezigheid. Weet je, ik schrijf vaak, ik vind dat leuk, ik reageer ook wel vaak op andere weblogs van andere afdelingen, de reacties zijn vaak pittig. Moet ook vaak lachen, humor is zeer belangrijk.

Maar actie voeren is nog belangrijker, heeft volgens mij meer waarde, vind ik tenminste, maar reacties zijn natuurlijk welkom, de SP is een spraakmakende partij. Dat zal straks blijken op het congres, zoals altijd.

Met vriendelijke groet,

Ben Tarici