De politie staakt!

23 januari 2008

De politie staakt!

Zo'n 550 Limburgse politiemensen bezoeken vandaag een protestbijeenkomst tegen het CAO-beleid van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken. Ze willen een structurele loonsverhoging. 300 politiemensen van het korps Limburg Zuid beginnen in Maastricht op dit moment aan een protest-optocht van het politiebureau naar het provinciehuis.

Zij willen een petitie aanbieden aan gedeputeerde Noel Lebens. Demonstranten van het korps Limburg Noord zijn in Sevenum bijeen in het opleidingscentrum IVC, en worden toegesproken door mensen van de vakbond. De politiebureaus in Limburg zijn vandaag enkele uren gesloten in verband met de acties. In Noord-Limburg tot twee uur, en in Zuid-Limburg tot vier uur. Volgens de vakbonden blijft noodhulp tijdens de staking gegarandeerd.
Bron: www.l1.nl

De SP steunt de politiemensen voor een betere cao. Politiemensen hebben een belangrijke taak in onze samenleving. Zij zouden geen bijbaantjes moeten hoeven hebben om rond te kunnen komen.