SP in Heerlen steunt politie-actie

29 januari 2008

SP in Heerlen steunt politie-actie

politieactie1.JPGDe Heerlense SP steunt de acties van de politie voor fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Vandaag toonde de SP afdeling in Heerlen zich solidair met de politie. Irma Koopman doet verslag.

Agenten vechten voor het zoet Vandaag zijn we als Heerlense SP naar de politie-bureau's van Heerlen en Hoensbroek getrokken om de agenten tijdens hun actie een hart onder de riem te steken. In Heerlen zat de deur op slot, de agenten staakten immers van 7.00 tot 18.00 uur, maar wij werden binnen gehaald en zeer hartelijk welkom geheten. We hadden een pot lollies meegenomen omdat ook de SP van mening is dat agenten niet op een houtje zouden moeten bijten. Dat zoet werd met veel enthousiasme ontvangen.

Oskan Koklu, actie-contact-persoon van de politie Heerlen stond ons te woord, liet ons binnen op het kantoor en zo konden we ook de andere agenten spreken. Ze waren blij met de ondersteuning van de SP en ze vonden het jammer dat wij op een tijdstip kwamen dat ons weinig publiciteit bracht. Maar we kwamen natuurlijk niet voor de publiciteit, we kwamen om de agenten te steunen, ze te laten zien dat we echt achter ze staan en ze aan te moedigen vooral door te vechten voor het echte zoet.

Daarna trokken we naar bureau Hoensbroek en daar hoefden we niet eens aan te bellen, ze stonden ons al op te wachten. Wederom een leuk gesprek, de agenten gesproken over het hoe en waarom van de actie. Men benadrukte dar nog eens dat het niet alleen een actie uit eigen belang, voor eigen loon, is. De mensen die nu op de politieacademie zitten of overwegen agent te worden zullen toch ook kijken naar de verdiensten. Het toekomstige blauw op straat loopt dus ook gevaar. De actie gaat om meer dan alleen looneisen en de agenten verdienen onze steun dan ook!

Voor het fotoverslag kun je hier klikken!