Week van Ben

13 januari 2008

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers,

Zojuist heb ik het verschrikkelijke nieuws gehoord over de dood van twee Nederlandse militairen en een zwaargewonde. Ook nog eens 2 dode Afgaanse militairen. Vooral?bedroevend dat er zeer veel burgers in Afghanistan omkomen, waaronder kinderen: Balkenende noemt het opbouw!

Volgens mij had met een andere analyse veel voorkomen kunnen worden. De SP heeft zo'n andere analyse.

Afgelopen zaterdagavond ben ik naar de nieuwjaarsbijeenkomst van de SP geweest. Toen we binnenkwamen stond de rode wijn al klaar. De beste rode huiswijn van Nederland (prijs gewonnen door Cafe D'r Klinge) voor de beste rode partij van het land! De wijn werd gretig gedronken. Ik lust geen wijn, heb een paar pilsjes gedronken. In het caf? was het druk en gezellig. Je ziet weer oude bekenden en nieuwe bekenden.

Voorzitter Yolanda Claessens somde de resultaten en acties op van 2007. Olivia, de voorzitter van ROOD hield ook nog een leuk betoog. Jordy deed ook nog het woord. We hebben heel veel talent in de afdeling van ROOD, maar ook in de SP- afdeling. Dat is geweldig! Het belangrijkste is toch de inzet van de leden, ondermeer de hulpdienst van de SP.

Er was ook nog een QUIZ, dat was lachen geblazen, de gasten werden getest op hun kennis. Dat gebeurde door middel van een een rad. Het rad draaide rond, en wat de pijl aangaf, daar moesten de gasten op antwoorden. Peter van Zutphen won de quiz en kreeg een fles wijn, later vergat hij deze mee te nemen.

Alles onder goede muziek en onder een hapje. Ik heb mij geamuseerd, ik denk de anderen ook. Politiek hoeft niet saai te zijn!Er zijn overigens weer een tiental leden bij gekomen, deze krijgen ook een horloge om bij de tijd te blijven. Kijk maar eens op de website van Jan Marijnissen en klik op het grote horloge, dan zie je een verrassing. Dezer dagen ontvangen de leden de nieuwe tribune en volgende maand komt een landelijke krant uit. Wie wilt uitdelen mag zich melden.

Het mijnwaterproject krijgt veel steun van de bevoking, maar ook van het hele college en een meerderheid van de raad. Leefbaar Heerlen, CDA en VVD zijn tegen. Vreemd. Want alle resultaten zijn positief. Dan?kan hun reden om tegen te zijn niet met feiten te maken hebben. In de oppositie is de Stadspartij voor. Die partij laat zich tenminste?niet leiden door Hummel. Leefbaar Heerlen-raadslid Hummel?doet aan veel?politieke spelletjes. Vooral gericht op de SP. Het lijkt dat als hij de naam SP hoort alle haren overeind gaan staan!

Heb ook gehoord van een van de toezichthouders, dat zijn in dienst zijn gekomen van de gemeente. Dat zou verheugend zijn.

Ik heb het voorgevoel dat het een heel druk jaar zal worden voor de SP. Binnenkort gaan we de andere leuning van de trap rood maken, dan kunnen wij ons letterlijk rechts en links aan rood vasthouden.

Met vriendelijke groeten,Ben Tarici.