Week van Ben

13 oktober 2008

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste mensen, hier ben ik weer!

Het loopt op stoom met de kranten uitdelen. Het is een mooie en moderne krant. Met korte flitsende stukjes, maar ook met diepte. Zo laat deze krant ook de gruwelijke waarheid zien van de oorlog in Afghanistan. Wie zei dat ook weer dat het een opbouwmissie is?

De krant wordt in miljoenenoplage door het hele land verspreid. 4 keer per jaar. Is toch maar 1 partij die zoiets doet, dat is de SP, daar ben ik trots op! Er wordt veel gelopen door de uitdelers, alleen kletsen hoe het moet, dat is gemakkelijk, maar doen!

Zelf deel ik ook natuurlijk uit, om jullie gerust te stellen. Toch wil ik hier zeggen: beste leden, bedankt voor het uitdelen.

Deze week gaan we in Nieuw-Passart deur- aan deur een krant afgeven en tegelijk vragen aan de bewoners wat zij van de wijk en van Heerlen vinden, en of zij vragen hebben. Dat doen we elke week in een andere wijk.

Zaterdag gaan we tussen 11 en 13 uur in de stad kranten uitdelen. Zeer belangrijk dat men ons ziet in de stad, de andere partijen zie je niet. Laatst was de PvdA ook een keer in Hoensbroek.

Wie wil meehelpen, mag zich melden. Ik krijg er steeds meer zin.

Die van leefbaar-Heerlen doen zich naar buiten vaak sociaal voor, ondertussen heulen zij mee met het CDA. Als het in de commissie of raad over de zorg en sociale zaken gaat, dan hoor je niets van Leefbaar-Heerlen. Dat interesseert hen ook niet, dan moet men dat ook rechtuit zeggen. Het slaat nergens op als je op het internet een grote broek aantrekt maar die broek afzakt daar waar het moet.

Een commissie onder leiding van oud-CDA-minister Bert de Vries kwam met een advies aan de regering over de toekomst van de sociale werkvoorziening (WSW), deze commissie vindt dat alle gehandicapten met een uitkering (WWB, WAHJONG, WIA, WSW) kunnen worden verplicht om te werken voor minder dan het miniumloon; 90 procent van het minimumloon.

De SP is hier fel op tegen. Daarmee worden de werknemers gestraft voor hun handicap en dat is asociaal. Dat is een grove schande, terwijl de drie directeuren van Licom samen goed zijn voor een berg geld per jaar aan inkomen. De managers hebben duizenden euros per maand.

Dit vraagt om verzet, vinden jullie niet, beste lezers?

Ik ben nog even naar de kermis in de stad gaan kijken, deze wordt ook steeds groter. Van mij krijgen ze nog geen dubbeltje. Maarja, de mensen hoeven zich maar te amuseren.

Gelezen in de krant: koopkracht gaat vooruit! Voor wie? Verderop staat: gasprijs 10 procent duurder! De hele vrije markt van publieke domeinen is een gruwel voor de gewone mensen. Des ter harder moeten wij als SP er tegenaan gaan.

Beste mensen, ik wens jullie nog veel plezier en tot de volgende Week van Ben.

Groeten,

Ben Tarici