ROOD voor ZILVER

9 december 2008

ROOD voor ZILVER

ROOD brengt solidariteit tussen jong en oud in de praktijk!

Een groepje jongeren op een zaterdagmiddag in een verzorgingstehuis, dat is even wennen! Maar ROOD, de jongeren van de SP, gaan met veel plezier. Ze gaan deze maand kerstkaarten schrijven met bewoners van verschillende zorgcentra in Parkstad. Net als vorig jaar blijkt het een groot succes.

Net als vorig jaar was ROOD weer van harte welkom bij zorgcentrum De Regenboog (Palemig), waar de bewoners geholpen werden met het schrijven van kaarten, het vinden van adressen en het opzoeken van namen van familie en vrienden die volgens de ouderen wel een kaartje verdienen. ?Het is heerlijk dat deze jonge mensen mij helpen familie en vrienden een vrolijk kerstfeest te kunnen wensen,? aldus meneer Persoon, bewoner van De Regenboog.

Jennifer Stassen van ROOD: "Het was een ontzettend leuke middag met gezellige ouderen en erg behulpzame verzorgers. Niet alleen is het leuk om daar bij te mogen zijn, ook sterkt het ons in onze mening dat we ook in de toekomst goed voor onze ouderen - en hun verzorgers - moeten blijven zorgen. Oud en jong hebben samen de toekomst!"

Komende zaterdag (13 december) zal ROOD Heerlen in het kader van deze actie zorgcentrum Ter Eyck in Hoensbroek bezoeken.