Week van Ben

14 december 2008

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

Vorige week hebben we de tribunes geetiketteerd, dan worden deze tribunes met de kados opgehaald door de uitdelers. Deze worden dan persoonlijk aan de leden afgeleverd. Is leuk om te doen, hebben we in het verleden al eerder gedaan, leden stellen dat zeer op prijs. Wat het is, daar komen de leden wel achter.

ROOD Heerlen was ook weer in de publiciteit. De jonge SP'ers zijn naar een bejaardenhuis geweest en hebben bejaarden geholpen met kerstkaarten te schrijven.

Jong en oud samen, zo hoort het. De jeugd heeft de toekomst en wordt ook ouder! Staat trouwens een leuke foto in een huisblad.

Valt ook op, dat huisbladen meer worden gelezen dan kranten, kranten worden minder gelezen, je hoort vaker dat het te duur is. Het is toch belangrijk om op de hoogte te blijven van het nieuws. Via internet komt men ook veel te weten, dat is handig. Maar hoe het leven is van de gewone mensen, dit kom je alleen te weten als je met de mensen praat, in de stad, in de winkel, op straat, overal!

Ik maak ook wel eens mee, dat er mensen zijn die liever hebben dat ik mail, daar sta ik van te kijken. Dan hoef men ze niet in de ogen te kijken. Gelukkig heb ik geen moeite om met de mensen te praten, dat is toch prachtig. Vaak sta ik voor het sp-huis met oude mensen te praten, laatst sprak ik een oude man, die vond dat er een zwembad moest komen. Deze man wond zich er over op dat een meerderheid van de gemeenteraad niet voor een zwembad in het centrum is. Gelijk heeft de man. De SP deed samen met de Ouderenpartij kortgeleden een voorstel. Dat werd weggestemd, maar de SP geeft niet op. Wie weet!

Wat mij opvalt, dat de beste politieker van het jaar beoordeeld wordt op uitstraling en niet op inhoud, dat is raar! Het lijkt de Wouter Bos-show wel. Hij wordt de hemel in gepraat en geschreven. Ik vraag me af waarom? Wat doet Bos nu precies dat zoveel lof verdiend? Hij doet aan crisis-management. Iets wat je van een Minister mag verwachten. Maar doet hij nu echt iets vernieuwends? Verandert hij de samenleving? Laat hij zien dat ook hij het helemaal verkeerd had met de neo-liberale koers van de Pvda?
Het is werkelijk fascinerend hoe de media iemand kunnen maken of breken. Wouter Bos kent beide kanten van die medaille.

Agnes Kant heeft gedrevenheid en echtheid en doet het prima, maar ook de mensen die actief zijn, misschien nog belangrijker. Famke Halsema ziet er ook leuk uit, maar te gemaakt in haar debatten. Pechtold vind ik een verwaande kwast, hoe hoger hij in de peilingen gaat, wat het waard is natuurlijk, des te meer kijkt hij naar de hemel. En hij spreekt over hervorming van de arbeidsmarkt. Alsof dat iets moois is. Versoepeling van het ontslagrecht, langer werken, loonmatiging. Dat is de invulling van Pechtolds hervormingen.
D'66 de partij die elke kabinet wel wil helpen aan een meerderheid.
Als D66 in de regering zit, dan zijn zij nergens en onzichtbaar, deze partij is ook verantwoordelijk voor de vrijemarkt in de publiekediensten, die een ramp zijn voor de mensen, ondertussen noemt hij zich sociaal-liberaal.?

?

Partij of politicus van het jaar. Voor mij zijn alle vrijwilligers de mensen van het jaar!

Met vriendelijke groet, Ben Tarici

?