Week van Ben

29 december 2008

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

Heb weer vreselijke beelden gezien van de aanval van Israel op de Gazastrook.

Dit moet stoppen. Ik hoop dat beiden partijen hun gezonde verstand gaan gebruiken. Waar blijft de stem van Obama? Het commentaar van Verhagen is te soft, Agnes Kant heeft hem daarop aangesproken, en is fel tegen de slachting in de Gazastrook.

Wilders is het met de slachting eens in de Gazastrook. Verwondert mij niet, hij was op uitnodiging van de Ultra-nationalist Arieh Eldad in Israel. Deze nationalist is een soort Joodse-neonazi. Deze mensen hebben niet geleerd van de geschiedenis. Voor deze mensen geldt alleen oog om oog, tand om tand.

Deze mensen hebben lak aan VN-resoluties. Resolutie 242 van de VN Veiligheidsraad uit 1967 had Israel opgeroepen zich terug te trekken uit de bezette gebieden, een resolutie die Israel naast zich had neergelegd. Dit is ook 1 van de oorzaken van de oorlog tussen Israel en Palestina. Israel legt elke resolutie van de VN- Veiligheidsraad naast zich neer, zij voelen zich ook gesteund door de VS.

Zover ik weet, hebben alle leden 1 kerstcadeau ontvangen, 38 leden hebben er aan meegewerkt. Waaronder bestuursleden -en raadsleden, als er 1 SP-lid het kerstcadeau niet heeft ontvangen, deze moet zich melden. Jan Kusters heeft de buitengebieden gedaan, heeft uren rondgereden om de Tribunes en cadeaus te bezorgen.

Zal wel genoten hebben van de natuur, vermoed ik. Laatste dagen is het behoorlijk koud, is ook lekker weer om te wandelen. Waar ik woon, dromen mensen om weer eens te schaatsen op de Droomvijver in Hoensbroek, ik kan niet schaatsen. Waarschijnlijk zet de koude niet door, moeten de schaatsers maar naar de Noordpool gaan. Komen ze misschien een paar ijsberen tegen.

De burgemeester van Aken is ereburger geworden van Heerlen, dikkoppen die elkaar een pluim op de hoed zetten, wat moet je daar niet van denken. De man zal vast veel betekend hebben maar door dit soort uitreikingen (welke Heerlenaar kent hem eigenlijk?) wordt die eretitel wel minder waard.

Weet je wat leuk zou zijn, op het Stadschouwburgplein, een fontein en daar middenin een standbeeld van een mijnwerker die een afbouwhamer in de hand heeft, daar naast mooie ouderwetse lantaarnpalen en bankjes, dat oud en jong kan zitten. Dat geeft een geweldige uitstraling op het plein en Heerlen.

Sorry, ik laat mijn gedachten te loop.

Niettemin, Heerlen gaat goed vooruit, dat hoor je van veel mensen. Er is nog genoeg te doen in Heerlen. Maar we klimmen wel de trap op.

Er zijn hier genoeg kroegen en restaurants, en genoeg hele leuke plekken, je moet ze alleen willen zien.

Ik wens jullie allemaal een gelukkig en strijdbaar Nieuwjaar!

Met vriendelijke groeten,

Ben Tarici