Ze zijn Nuts! - SP naar Den Bosch

19 januari 2009

Ze zijn Nuts! - SP naar Den Bosch

Maandag 19 januari vertrok een groep van 9 Heerlense SP-leden naar Den Bosch om de actie tegen de verkoop van Essent te ondersteunen. Onderweg werd de groep steeds groter, er kwamen mensen bij uit Sittard-Geleen, Landgraaf, Kerkrade, Maastricht, Weert, Eindhoven, en nog veel meer afdelingen.

Bij Essent boden ze ons koffie aan en nadat Agnes een paar interviews had gegeven aan de media begon de actie om precies 5 voor 12. Na haar toespraak verklaarde Agnes Essent tot publiek bezit door een bordje in het perk voor de hoofdvestiging te slaan. Kant: "We moeten onze energievoorziening niet in de uitverkoop doen. Dat is niet in het belang van de energiegebruikers. Ik roep iedereen op om te tekenen op www.zezijnnuts.nl." Bovendien zette ze de eerste handtekening op een lijst als startschot van een landelijke actie tegen de verkoop van Essent aan het Duitse RWE.

De Limburgse SP-statenfractie wil graag dat er een referendum komt.
SP Fractievoorzitter Thijs Coppus: "Essent is deels voortgekomen uit Limburgse energiebedrijven zoals de PLEM, Limagas en een aantal lokale energiebedrijven. De Limburgers hebben dit bedrijf dus deels opgebouwd, het is daarom niet meer dan normaal dat de Limburgers ook mogen beslissen over de verkoop van de Limburgse aandelen."

Kijk op: www.zezijnnuts.nl