Zo kennen we de Pvda-2e Kamer-fractie weer!

21 januari 2009

Zo kennen we de Pvda-2e Kamer-fractie weer!

Niemand kan ontkennen dat hier een nationaal en zelfs internationaal belang in het geding is, een zekere en schone energievoorziening voor de toekomst, voor onze kinderen. En daar gaan we wel over. Als vader, als Kamerlid en ook als Minister.
PvdA-2e Kamerlid Diederik Samson vorige week in duidelijke bewoordingen over welke belangen in gevaar komen bij verkoop van onze energiebedrijven.

Hard schreeuwen dat gemeenten en provincies de energiebedrijven niet zouden moeten verkopen, maar vervolgens geen enkele eigen verantwoordelijkheid willen nemen.... zo kennen we de Pvda-2e Kamerfractie weer.

20-01-2009 Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer wil niet dat het kabinet ingrijpt om de verkoop van energiebedrijf Essent te voorkomen. Een SP-motie om de verkoop van het bedrijf aan het Duitse RWE tegen te gaan werd door de meeste partijen niet gesteund.

De SP is een actie gestart tegen de verkoop van Essent. Via www.zezijnnuts.nl kunnen mensen mee protesteren tegen de verkoop van het energiebedrijf.

Essent actie
De lancering van de SP-campagne tegen de verkoop van Essent

SP-fractievoorzitter Agnes Kant diende vandaag in de Tweede Kamer een helder voorstel in: het kabinet moet proberen de provincies en gemeenten ertoe bewegen de aandelen van Essent niet te verkopen. Desnoods moet de Rijksoverheid de aandelen overnemen. Alleen GroenLinks en de Partij voor de Dieren steunden de motie.

Kant: "PvdA-Kamerlid Samsom riep vorige week zijn gemeenteraads- en Statenleden nog op de aandelen Essent niet te verkopen. Blijkbaar was deze oproep alleen voor de buhne en vindt hij het niet de moeite waard om zijn eigen kabinet op te roepen hetzelfde te doen."
Bron: www.sp.nl