Limburgers verklaren liefde aan stroom in publieke handen

14 februari 2009

Limburgers verklaren liefde aan stroom in publieke handen

De SP voert de komende tijd in een groot aantal Limburgse gemeenten ludieke acties tegen de verkoop van Essent door Provincie en gemeenten. Onder de leus 'we love stroom in eigen handen' werd op valentijnsdag in Heerlen de liefde verklaard aan publieke zeggenschap en invloed op de energievoorziening. De SP voert de acties de komende weken verder op. In enkele dagen tijd werden al 3.000 handtekeningen opgehaald.

Ook in Venlo, Sittard-Geleen, Maastricht, Kerkrade, Brunssum en Landgraaf worden komende weken acties gevoerd en handtekeningen opgehaald. In enkele dagen werden reeds 3.000 handtekeningen tegen de verkoop van Essent door de Provincie opgehaald.

De Provincie Noord-Holland, de gemeenteraad van Brunssum en het College van Heerlen hebben reeds laten weten de aandelen in hun energiebedrijf niet te willen verkopen.

Elke dag stromen er meer steunbetuigingen binnen en halen we handtekeningen op in wijken en stadscentra. Mensen willen simpelweg publieke zeggenschap over stroom en energie. Ze hebben genoeg van privatisering op privatisering. Provinciale bestuurders kunnen straks echt niet meer om dat signaal heen! aldus Ron Meyer van de SP in Heerlen.

Lees ook over deze actie op het landelijke weblog van ROOD.