Gezellig Heerlerheide serieus tegen verkoop

27 maart 2009

Gezellig Heerlerheide serieus tegen verkoop

Vanmiddag hebben enkele SP-ers in een uurtje tijd een kleine honderd handtekeningen tegen de verkoop van Essent ingezameld op de gezellige markt in Heerlerheide. De actievoerders merkten dat niet alleen nog steeds het merendeel van de Limburgers tegen de verkoop van Essent is maar vooral ook dat de weergoden hen goed gezind waren!

Het ging natuurlijk ook wel ergens over: het tegenhouden van de verkoop van ONZE Essent-aandelen door de Provincie Limburg aan het milieuonvriendelijke, commercile Duitse RWE. Met deze handtekeningen en andere acties (zoals de stroomkabelactie en de bezetting van een elektriciteitshuisje) meten we de provinciebestuurders met de eurotekens in hun ogen duidelijk maken hoe de inwoners van Limburg hierover denken!

Heerlerheide, met haar mijnwatercentrale een van de duurzaamste stadsdelen van Nederland, heeft zichzelf met deze steun nog het meest een goede dienst bewezen!