Week van Ben

9 maart 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer.

Afgelopen woensdagmorgen heb ik met Riet de postmedewerkers van postkantoor-centrum-Heerlen namens de SP 1 vlaai aangeboden om de postmedewerkers sterkte te wensen met hun laatste dag in het postkantoor. Het postkantoor is gesloten, daarna gaan lle postkantoren dicht in Nederland. De medewerkers waren duidelijk gemotioneerd.

De een werkte daar 35 jaar, de ander 25 jaar, de poetsvrouw werkte daar 13 jaar. Terwijl de SP ingesprek was met de postmedewerkers, was men al aan het slopen. TNT is bezig met een reorganisatie, een ander woord voor ordinaire bezuiningen. De oorzaak is natuurlijk de privatisering van de post: schande!

Het is gewoon een grof schandaal wat men deze mensen aandoet. De hele privatsering van de dienstverleningen raakt de gewone mensen enorm, de mensen zijn woedend. Nu zijn er op verschillende lokaties kleine postkantoortjes, of deze dat kunnen verwerken is maar de vraag. Het is gewoon de zoveelste slag in het gezicht van de klanten en natuurlijk van de mensen die daar gewerkt hebben. De liberalen van de VVD, PVV, CDA, D66, Trots op Nederland en de landelijk- PvdA zijn hier verantwoordelijk voor.

Zaterdagmorgen -en middag was het hier in het SP-huis enorm druk, er werden borden geplakt en ballonnen opgeblazen. Aan 1 lange stroomkabel werden spreuken opgehangen en aan de voorkant 1 grote stekker. De hele zaal was een bijenkorf, het gonste van de energie. Tientallen mannen en vrouwen deden de rode hesjes aan, de een pakte een bord, de ander de kabel vast. Verschillende namen de ballonnen mee. De hele lange kabel werd gedragen door tientallen mensen.

Daarna vetrok de stoet, met Jan de Wit voorop, de stoet ging door de hele binnenstad, via het busstation. De leuzen waren duidelijk: GEEN UITVERKOOP ESSENT ! HANDEN AF VAN ESSENT en ESSENT = PUBLIEK BEZIT.

Onderweg werden handtekeningen opgehaald, bijelkaar werden zon 500 handtekeningen opgehaald. Het heeft een paar uur geduurd en het was ook nog gezellig, we kregen veel leuke opmerkingen van de mensen, gelukkig waren de weergoden ons gunstig gezind. Ik heb genoten. Voor herhaling vatbaar. Er komen nog meer acties.

Na de tocht door centrum-Heerlen zijn we in de vroegere Poort van Heerlen (nu: cafe Metropole)nog ene gezellig gaan drinken. We hebben ook steun gekregen van verschillende afdelingen, zoals afdeling Kerkrade en Maastricht.

Daarna zijn we teruggekeerd naar het SP-huis, ik heb alles weer op zijn plaats gelegd, en de handtekeningen geteld. Henk Gras en Ali Behroozi hebben vele fotos gemaakt: Bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Ben Tarici