Week van Ben

6 september 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

Afgelopen week ben ik naar Schiphol gegaan om steun te gaan betuigen voor Ramazan Gkce. Was natuurlijk niet alleen maar met vele andere leden van FNV Bondgenoten-schoonmaak. Ramazan werkt 55 uur per week bij twee bedrijven om zijn kinderen te onderhouden en krijgt nu van schoonmaakbedrijf EW de zak omdat hij de arbeidstijdenwet overtreedt. Maar volgens FNV Bondgenoten wil het bedrijf hem straffen voor zijn medewerking aan een publicatie over slecht betaald werk. In feite willen ze hem staffen omdat hij de mond opendoet. Hier vind je een artikel en hier een filmpje.

We zijn op Schiphol naar het kantoor geweest van EW en hebben daar geprotesteerd tegen zijn ontslag. We blijven terugkomen tot Ramazan mag terugkomen. En niet alleen voor Ramazan, maar voor al die andere schoonmakers die zich kapot werken, en het gevaar lopen eruit te worden gegooid als ze hun mond opendoen. Respectloos is het!

In mei lanceerde FNV het boekje Onzeker bestaan, leven aan de tafelrand van de arbeidsmarkt, waarin Gkce zijn verhaal doet, en anderen. Dit boek is een aanrader voor wie geinteresseerd is in de omstandigheden van arbeiders. Eerste druk is al uitverkocht, tweede druk komt uit, heb ik gehoord.

De burgermeester van Heerlen (Gresel, CDA)schijnt in opspraak te zijn gekomen. Dat vlak voor zijn benoeming. Wat een toevalZolang er niets bewezen is, is hij onschuldig. Er moet maar eens goed uitgezocht wordenhoe het zit met alle geruchten.Een ding ben ik er van overtuigd, de verkiezingen zijn allang begonnen.

Ik heb de indruk dat hetzwart maken van de SP grote vormen zal aannemen, was vroeger zo en het gaat verder. Zeker nu we de grootste zijn en het goed gedaan hebben in Heerlen. De SP antwoordt met grote acties. We zijn voor niemand bang.

Deze week vindt er alweer vanalles plaats. Jullie lezen er snel meer van. Niet kletsen maar doen, met zeuren kom je er niet. Als je wat gedaan wilt hebben, dan moet je er wat voor doen.

Afgelopen zaterdag zijn we begonnen met actievoeren 65 blijft 65! Waren met veel mensen, het weer zat mee enwe hebbenveel handtekeningen opgehaald. Dit is nog maar het begin. Als je wilt dat er moet veranderen, dan moet je opstaan, als je kan natuurlijk. Wil je meedoen met onze AOW-campagne, laat dat dan weten: heerlen@sp.nl

Heb een hekel aan mensen die wat kunnen doen en niets doen, dan moet je je kop houden, vind ik. Veolia gaat weer eens flink bezuinigen, op de zogenaamde mindere lijnen gaat Veolia busjes laten rijden. Lijn 42, een drukke lijn, daar wil men op bezuinigen, straks kun je alln met een busje via centrum Heerlen naar Ikea, als het aan Veolia ligt, ongelooflijk maar waar! Dat maakt de onrust onder de chauffeurs alleen maar groter, maar ook de reizigers.

Wat je van de chauffeurs ook veel hoort: Veolia heeft alleen de volle aandacht voor de treinen.

SP'er Ger Meesters heeft ook met chauffeurs gesproken en er vragen over gesteld in de raad. Ook in de Provincie is de SP ermee aan de slag.We gaan door, in de wijken, in de buurten en zelfs in de bus.

Dat is wat anders dan die grossmaulen als Wilders die alleen maar hard schreeuwen en mensen tegen elkaar opzetten. Zij breken af, wij bouwen op. En dat zullen mensen zien en waarderen. Dat weet ik zeker.

Met vriendelijke groet,

Ben Tarici