Week van Ben

27 september 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers,

Julio P. een Argentijns Nederlandse piloot, is aangehouden wegens misdaden tegen de menselijkheid. Tijdens het Videla regime heeft hij mensen uit het vliegtuig geworpen. Vreemd blijft het. Die Julio P wordt terecht gepakt. Maar de Minister van Landbouw van datzelfde regime. Een bestuurder. Die mag doen en laten wat hij wil.Waarom de vader van Maxima niet aanhouden?

Hij heeft toen de kleine boeren al hun land gepikt. En wist natrlijk wat er gebeurde tijdens dat fascistischeboevenbewind.Als men minister is, dan weet je ook wat er zich afspeelt tijdens de regering Videla.

Of mag men hem niet arresteren omdat hij de vader is van de aanstaande koningin?

Balkenende was weer in Heerlen, hij houdt van Heerlen, ik heb zelfs gezien dat hij Riet de Wit een handdruk heeft gegeven. Zou het dan toch waar zijn, Riet de Wit burgemeester van Heerlen?

Zelfs de koningin komt 30 september naar Heerlen om Riet een handdruk te geven. Schande,nu is hettoch uitgelekt. En nu serieus: ik vind het mooi dat we luchtig en ludiek reageren op de kar stront die rechtse partijen als Groen Links Heerlen, Leefbaar Heerlen en CDA over ons heen proberen te gooien. Die mensen hebben geen enkele geloofwaardigheid meer. Die vinden vandaag dit en morgen dat.

We hebben tijdens de handtekeningen ophalen weer vele goede reacties gekregen. Handtekeningen ophalen is ook een middel om met de mensen te praten. Het weer zat ook goed mee. Van 12 uur tot 15 uur hebben we in de stad gestaan, dag ervoor stonden we in Hoensbroek op de markt. Hebben ook pamfletten uitgedeeld om de mensen op te roepen om 7 oktober naar de manifestatie te komen.

65 BLIJFT 65- VAKBONDSMANIFESTATIE

Woensdag 7 oktober 2009: 12.00- 13.00 uur Raadhuisplein, Heerlen
Sprekers: o.a. Jan Marijnissen en bestuurders van FNV Bondgenoten.

Dit is de kans om je stem te verheffen tegen de verhoging van AOW-leeftijd. Het is nu of nooit!

Over de affaire Gresel wil ik ook wel wat zeggen.Wat een vreemdeman, hijkrijgt lichte kritiek dat hij gestunteld heeft en er worden wat lastige vragen gesteld en dan opeens zegt hij, ik stop ermee. Als burgemeester moet je toch tegen kritiek kunnen, of is er wat anders aan de hand? Zo maak je je zeker verdacht.

Zeker, hij is een aardige vent, gaat graag naar feestjes toe, met eten en drinken. En hij doet vragen van journalisten over allerlei toestanden af met de opmerking dat hij 'joviaal is' en dat hij graag 'feest' met de stad. Hij zegt dat 'het tijd werd dat de grauwe sluier van de stad ging'. Wat een grootspraak om te denken dat dat gebeurt door zelf borrels te drinken en je 'joviaal' te gedragen. Een CDA'er die zich joviaal gedraagt. Nou...

Mijn conclusie: hijmist ruggegraat. Kortgeleden zei hij dat hij goed samenwerkte met het college en de raad, nu wijst hij naar een zondebok, de SP en PvdA. Terwijl hij zelf koos om niet door te gaan.

Er gaat al enkele dagen een vraag door mijn hoofd: zou hij gestuurd zijn door de CDA-top? Zou het CDA in Limburg gewoon niet de zoveelste affaire kunnen accepteren?

Genoeg over Gresel. Naar de echt belangrijke zaken. DeAOW-campagnedraaitop volle toeren!De spandoeken en steekborden van de SP vielen goed op ivm de actie 65 blijft 65. In Hoensbroek zag dat ook leuk uit. Alle hulde voor de actievoerders en spandoekenmakers. Dat was een prachtige actie! Bedankt! Op sommige plaatsen hangen nog borden.

De komende weken komt nog veel aanzetten, de actieve leden zijn het cement van de partij. Het zijn doeners, met zeuren was dat niet gelukt. We gaan door. Hoe veel aanvallen er ook op de SP komen. Wij knokken door.

De zonnige groeten,

Ben Tarici