AOW-actie: RAADHUISPLEIN VOL!

7 oktober 2009

AOW-actie: RAADHUISPLEIN VOL!

GROTE OPKOMST BIJ EERSTE AOW-ACTIE IN HEERLEN!

RAADHUISPLEIN VOL, MARIJNISSEN ZET MASSA IN VUUR EN VLAM!

Heerlen stond vandaag op voor de AOW op 65 jarige leeftijd! Het Raadhuisplein stroomde vol metmeer dan500 demonstranten (L1 spreekt zelfs van 1.000). "Laat de Rijken de Crisis betalen" en "AOW naar 67 NEE NEE NEE" schalde uit honderden kelen. De SPfeliciteert alle aanwezigen met deze eerste geslaagde AOW-actie en roept op de acties op te voeren!

De manifestatie- georganiseerd door de FNV-vakbonden en ondersteund door de SP- werd bezocht door vastberaden actievoerders. Licommers, schoonmakers, thuiszorgers, bouwvakkers, UWV'ers, CBS'ers, gemeente-ambtenaren en tig andere beroepenwaren vertegenwoordigd. Ook SP-wethouders, raadsleden en activisten waren aanwezig. Jan Marijnissen sprak het volle Raadhuisplein toe. Hij wasverheugd over de opkomst en feliciteerde de actievoerders"Heerlen, ik feliciteer jullie nu al met een hele geslaagde actie. Hier staan honderden mensen die strijden voor de AOW!"

Marijnissen'stoespraakzette de massa in vuur en vlam toen hij haarfijn opsomde wat er in de afgelopen jaren afgebroken was: "WAO, Bijstand, WW, WSW en allerlei andere rechtenzijn afgebroken. Aan 1 verworvenheid durfde men in Den Haag niet aan te komen: de AOW. Het CDA verloor in de jaren'90 zo'n 20 zetels toen Brinkmansuggereerde datde AOW-uitkering lager zou kunnen. Nu is de AOW aan de beurt.Laat je niet wijs maken dat de afbreuk van de AOW noodzakelijk is. Het is een politieke keuze. En 3 keer raden bij wie de rekening wordt neergelegd. De Rijken? Dacht het niet. Die rekening wordt bij gewone mensen neergelegd als het aan Den Haag ligt. Alleen als wij hier en in de rest van het land eisen dat het anders moet, dan kn het anders. Succes!"

.

Naast Marijnissenwaren er 2 sprekers waaronderJenneke van Pijpen- vicevoorzitter van Abvakabo. Ook zij riep op de strijd voor een goede aow met 65voort te zetten.

HIER vind je een filmpje van L1 (klik op het tv-logo, met Ben 'Balkenende' Tarici,Jan Marijnissen n onze Olivia)
Hier vind je een (amateur)filmpje van het LD.
Hier vind je een verslag van SP-Kamerleden uit heel het land.

"Bos, Balkenende...ze kinne mich de poekel op!"

Jan Marijnissen feliciteerde de actievoerders met hun actie...

En wees hen op een leuke bijkomstigheid van de actie...

In tegenstelling tot CDA en PvdA, geeft de SP wel loon naar werken: SoeP voor de actievoerders!

Voordat Marijnissen werd genterviewd werd eerst met deze actievoerder gesproken...

Balkenende en Bos waren er ook, populair waren ze alleen niet...

Bos, Balkenende en alle andere die onze sociale verworvenheden willen afbreken: Kijk maar uit, Nederland pikt dit niet!! Wordt vervolgd...

Foto's: Ali Behroozi, Jeremy Creugers, Rudolf Sipkema (meer foto's van alle drie volgen)