Charles Angels

7 oktober 2009

Charles Angels

Het Heerlense CDA heeft de afgelopen tijd z'n slag geslagen op de politieke transfermarkt.Deeerder afgesplitsteHannie Heine -destijds onder vermelding van onoverbrugbaremeningsverschillen met onder andere fractievoorzitter Charles Claessens- werdenige tijd geledenweer in de Christen-Democratische armen gesloten. De onoverbrugbare meningsverschillensmolten vlak voor de verkiezingen weg als een waterijsjes in een magnetron. Een politiekwonder!

Vorige weekzwoer Yvonne Moonen- afgesplitst van de PvdA, flirt van Leefbaar Heerlen en groupie van Wilders n Verdonk- plotseling op de Christen-Democratische beginselen. Nee, hoor, geen opportunisme, gewoon omdat het 'zwaar is als enkeling'. Hoewel Moonengeen kans onbenut liet "om het pappen en nathouden van dewaardeloze regering van Balkenende" neer te sabelen, hoeft de CDA-kiezer zich geen zorgen te maken. Nee, absoluut gn enkele zorg.Want Yvonne is door Charles en co totaal en absoluut bekeerd. Geen moment heeft ze getwijfeld of ze iets anders wilde.... alleen, tja, wel een ieniemienie-klein-beetje dantot vorige week:

De afgelopen maanden ben ik samen met mensen die behoren tot mijn achterban gaan brainstormen over een nieuwe partij. Volgende week zou alles vastgelegd worden bij de notaris.
Uit Moonen's introductie op de Heerlense CDA-website

Yvonne had overigenswel nog een dingetje met 'gevestigde politieke partijen'.
"Daarom weiger ik dan ook om me aan te passen aan het politieke klimaat in Nederland". Ze heeft niets op met gevestigde politieke partijen want "die hebben soms de neiging nieuwkomers weg te zetten als populistisch".
En daarom, ja daarom,is Yvonne Moonen nu verkiesbaar voor de partij die het langst, vaakst en meest geregeerd heeft in Heerlen, Limburg en Nederland.

Maar bij het CDA hoeven ze zich cht absoluut op geen enkele manier zorgen te maken. Al helemaal niet over haar spiritualiteit.Toende peilingen er nog goed uitzagen voor Rita's TON,had Yvonne de mooistedromen over wat ze later wilde worden...

"Mijn mening is dat de huidige regering doet aan positieve discriminatie. Het kan zelf niet uitleggen waarom het bepaalde wetten invoert. Wij als gemeente moeten dat beleid zwijgzaam volgen. Ik weiger om daar gedwee aan mee te doen. Ik vraag me dan ook af: hoort u niet en ziet u niet wat er gebeurt in onze maatschappij? Nederland moet een vrij land blijven. We hebben een democratie en moeten daar trots op zijn. Gisteren heb ik u gevraagd wat u later wilt worden. Ik weet het wel: trots op Heerlen."

MetBalkenende heeft 'de Ria Oomen van Heerlen' (eenzelfbedachte soeperrrr-one-liner van Charles himself!) ook nog wel een appeltje te schillen: Balkenende?"Deze regering blijkt ziende blind te zijn" en "Nederland heeft het paard van Troje binnengehaald en steeds meer mensen zien het gebeuren. Maar onze regering, de politici blijven de ogen en oren sluiten"

Nee hoor, bij het CDA in Heerlen gaat alles heel goed.Charles Claessens heeft alles namelijkperfect onder controle. Charles kan namelijk altijd op zijnAngelsvertrouwen. Die zijn koersvast en loyaal. Ze laten hem en de CDA-kiezer natrlijknit in de steek!

UPDATE: Alle grote filosofen worden geciteerd.De punch-liner van Yvonne Moonen is nu almateloos populair.
UPDATE2: De zwevende Raadsleden op een rijtje? Schaamteloos....