Week van Ben

4 oktober 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Weer zijn er een paar raadsleden uitgestapt en op zichzelf gaan zitten.Jan Bertholet heeft naar de peilingen gekeken en gaat naar D66. Wat een opportunist. Roel Leers is boosop de VVD en gaat voorlopigop zichzelf.Ik vraag mij wel eens af, hebben deze mensen geen fatsoen, van welke partij zij ook zijn? Valt mij ook op, dat de overlopers en op zichzelf zitters, nooit naar zichzelf wijzen, altijd naar anderen. Zeker, het zal politiek zijn, maar waar is de eerlijkheid? Waar is de integriteit?

Dat soort mensen zitten vol zelfmedelijden, ondertussen belazeren ze de kiezer. De wet zou moeten veranderen, dat zetels tot een partij behoren. Verander je partij, ga daar de discussie aan in plaats van voor de gemakkelijke weg te kiezen.

Ik heb het idee dat deze mensen bovendien eerst naar de peilingen kijken en dan daar naar handelen: oppervlakkigheid maakt dom. Sommige mensen hebben overal gezeten. Wat zegt dat over die mensen?

Stelletje egos!Wanneer zezouden toegeven, dat hun positie het allerbelangrijkst is, dan waren zijin elk geval eerlijk.

Terwijl ik hier zit te typen, regent het met bakken tegelijk, maarja, we zijn niet zuiker. Verschillende keren hebben wij weer in de stad gestaan. Handtekeningen ophalen en pamfletten uitdelen, daardoor krijgen we vaak interessante discussies op straat. Daar gebeurt het, niet in de raad, daar moet men natuurlijk ook zijn, omdat daar de besluiten vallen. Iemand zei eens: als je naar raads en- provincie vergaderingen gaat kijken, dan is het vaak geestelijke mishandeling.

Roel Leers gaat heel af en toe de straat op maar, heeft hij het dan ook over de aantasting van de pensioenleeftijd?Ik denk het van niet, want de VVD is vr verschuiving van de leeftijd. En hij heeft zelf laten weten dat hij bij de VVD had willen blijven. Hij is het dus gewoon eens met hun standpunten. Het wordt druk aan de rechterkant. D'66 met de nieuwe transfer: JanBertholet. TON-Heerlen, VVD met Lodewijks, Hummeluiterst rechtsmet Hamstra en Cobbenhagen, en dan ook nog nu de eenlingLeers. Of zou die laatste alsnog ergens aansluiting vinden, bij Hummel? Opportunistisch Heerlen? Oflijst Schreew maarRaak?

Terug naar het SP-huis: we zijn weer alles gereed aan het maken voor de manifestatie van komende woensdag. Veel mensen hebben ons toegezegd te zullen komen. Ik hoop dat het weer meewerkt. Het komt goed uit te zien.

Op allerlei fronten is de SP bezig, op de Molenberg ondersteunen we het actiecomit van bewoners daar.Er zijnwr pamfletten uitgedeeld door de bewoners. Wonen Zuid lijkt wakker te zijn.

De mensen van het actiecomit zijn lekker actief. Zij voeren actie, spreken met elkaar enhouden de buurt op de hoogte van de ontwikkelingen bij Wonen zuid om eindelijk het onderhoud te doen aan de woningen, waar de bewoners recht op hebben, zoniet, dan komen er hardere acties van de bewoners.

De SP steunt de bewoners.

Ierland heeft ja gezegd voor het verdrag van Lissabon, eerst hebben zij de mensen flink bang gemaakt, zodat een meerderheid toch omgedraaid is. Waarschijnlijk had men anders toch nog gewoon net zo vaak het referendum voorgelegd totdat er een ja kwam. Of zoals hier: gewoon niks meer voorleggen en doorgaan.

Hetis jammer dat Ierland omgegaan is. Daar komen zij wel achter, tenminste als de 2 andere landen ook vr Lissabon stemmen, dat wil ik nog eens zien. Volgens Frans Timmermans moeten wij een soort Verenigde Staten van Europa worden. Daar komt het op neer! Frankrijk en Duitsland krijgen dan de meeste macht in Brussel, in feite maakt Brussel de dienst uit.

In de tusentijd strijden wij voor een ander systeem: socialer en meer macht voor gewone mensen. Ik zou zeggen, tot woensdagmiddag om 12 uur op de manifestatie, Raadhuisplein, 65 blijft 65!

Jullie komen toch ook?

Met vriendelijke groet,