Week van Ben

11 oktober 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer.

De SP heeft hard gewerk om van de manifestatie op het raadhuisplein een succes te maken. Er zijn folders uitgedeeld, leden gebeld, borden geplakt, spandoeken gemaakt en handtekeningen opgehaald. Er stonden interviews en advertenties in de weekbladen en er hadden al heel wat acties plaatsgevonden: Balkenende en Bos waren meerdere malen in Heerlen te zien. Ze feliciteerden Heerlenaren met langer-moeten-doorwerken. Heerlenaren 'flikkerden' ze nog net niet de stadsgrenzen over.

De SP deed vooral aanmond en mond reclame! Het resultaat was: een raadhuisplein VOL!Het weer zat ook mee. Mensen vanuit allerlei richtingen waren daar, zelfs Balkenende liep daar rond met zijn baby Wouter Bos in de armen.

Hij werd voortdurend uitgescholden, hij had een gezicht van ZOUTZUUR! Viel mij op, dat er veel mensen waren die in de schoonmaak werken en mensen van de Licom. Abvakabo was ook ruim vertegenwoordigd met ambtenaren en ABP'ers. De meesten waren gewone mensen, daar ging het om, deze worden voortdurend met zoutzuur gepakt.

Bij de zeer hoge inkomens is het zoet wr terecht gekomen. Jan Marijnissen hield er een vlammend betoog over.

Van het Balkenende-zuur naar het oppositie-zuur.
Yvonne Moonen, vroeger PvdA, later opzichzelf, en nu naar het CDA. Wat moet je toch met die zwevers? Dat deze mensen zich niet schamen? De schaamte voorbij. Overstappers of op zichzelf-zitters, zouden eruit getrapt moeten worden, helaas kan dat niet met de huidige wet. In het LD stond een artikel in zonder naam er onder, dat de SP geen burgermeester wil leveren in Heerlen. De SP is tegen benoemingen, de SP vindt dat de burgemeester gekozen moet worden door de gemeenteraad.

Binnenkort gaan we een onderzoek beginnen in lijn 42 Ik schrijf er binnenkort meer over. Het wordt interessant genoeg! Ja, dat is echt waar! We blijven week in week uit actief op de straat!

Even terug komen naar de AOW-acties, dit is pas het begin, desnoods naar het Malieveld of naar de DAM.

Het ZOUTZUUR vegen wij weg met TOMATEN PUREE!
JP, PvdA, VVD, D67, Christen Unie, SGP , tot 67 jaar werken is zoutzuur! Als het aan D67 ligt kan het ook zomaar D70 worden. En dan hebben we het nog niet over D-afbrekenvan-het-ontslagrecht en D-afschaffen-van-CAO's-voor-iedereen.

Laat ze maar ouwehoeren. De straat is van de mensen. WIJ KOMEN ERAAN!!!

Met vriendelijke groet,

de gouden tomaat!

Ben Tarici

p.s.: Rudolf Sipkema is de afgelopen week ook al creatief met Balkenende aan de slag geweest, hieronder zie je zijn mening over de loze beloften van Balkenende!