Week van Ben

25 oktober 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste lezers, hier ben ik weer!

We zijn druk in de weer om de ZO-krant uit te delen. Begin november komt de afdelingskrant uit, dus, we zijn nog volop in de running. Zoals jullie weten, de verkiezingen naderen, maar we zijn wat gewend, we hebben het hele jaar door verkiezingen. Hebben al zoveel acties gehad, er komt nog meer aanzetten.

De algemene beschouwingen zijn ook al achter de rug, ben niet gaan kijken en luisteren, ikwas bezig op straat.Zeker, het is zeer belangrijk. De SP als grootste laat zien dat we kunnen regeren. Dat we Heerlen hebben kunnen opbouwen en ook nog eens de lasten omlaag konden krijgen.Ik heb het verslag gelezen van de begrotingen en moet zeggen: hetziet er goed uit.Juist nu in moeilijke tijdenkiezen wij de kant van gewone mensen.Wij hebben een visie!

Coalitie doet het goed. Zij hebben niet bezuinigd op de armsten, dat is logisch voor de SP, maar toch knap als je 13 miljoen moet bezuinigen. Royal is behouden en schoolzwemmen was door SP-wethouder Cor Duijf ingevoerd engaat door. Armoedebestrijding wordt zelfs verbeterd. Lokale lasten gingen de afgelopen jaren met 18% omlaag. En de stad werd opgebouwd. Herinner je nog eens hoe Heerlen ervoor stond zo'n 4 jaar geleden. Niemandhad vertrouwen in Heerlen. En hoe anders is dat nu?Menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit staat bij de SP hoog in het vaandel.

Als ik zie wat sommige partijen willen, dan denk ik, waar is de inhoud? De ene wil herindeling, de ander zelfstandig Hoensbroek, bij gebrek aan inhoud. Er zijn ook Limburgers die willen een zelfstandig Limburg. Maar als je 2 seconden doorspreekt met mensen dan weten ze ook allemaal dat zoiets leuk is voor de Carnavalsoptocht maar niet voor de echte mensen wereld. Triest is dat niemand van de oppositie blijkbaar een alternatief had. Wel zeuren, zuigen en zeiken, maar niet zeggen hoe het dan moet. Dan kun je beter niks zeggen.

Bij de Kasteelbuurt in Hoensbroek is massaal de politie ingevallen. Dat verwondert mij eerlijk gezegdniet, daar was heel wat aan de hand bij verschillende adressen. Criminaliteit moet je aanpakken van hoog tot laag, zoals men zegt.

Ik vond het een hele goede actie. Ik hoop alleen ook dat criminele bankiers ook aangepakt worden. Als jeimmers ziet wat de bonusvangers in Nederland en buitenland ontvangen, daar kan je de honger in de wereld mee uitbannen.

Meerdan 1 miljard mensen lijden honger. Men kan dit oplossen, als de politieke wil er maar is. Vaak hoor je mensen uit een bepaalde hoek zeggen: stop de ontwikkelingshulp en zorg maar dat het hier beter is. Dat is een kul argument!

Onze situatie kun je toch niet vergelijken met mensen die niets te eten hebben en zonder verzorging op straat leven. Zeker, je moet de materiele hulp en geldelijke hulp controleren, en corrupte mensen wegsturen. Maar dat is toch wat anders dan de allerarmste mensen aan hun eigen lot over te laten. Die mensen hebben de huidige crisis niet veroorzaakt. De veroorzakers waren vaak van dezelfde politieke richten als de mensen die nu roepen dat ontwikkelingssamenwerking stop moet worden gezet. Hoeveel VVD'ers zaten er bij de DSB? En waar komen de meeste figuren bij de Pvv bijvoorbeeld vandaan? Juist, van rechts komt de honger!

Logisch dat de Multinationale bedrijven zich graag in Nederland willen vestigen, betalen weinig belasting. Ik zou zeggen: haal daar maar het geld weg en niet bij de AOWer.

Interessant is ook dat de media doen geloven dat het allemaal door is, met de AOW, maar de Tweede Kamer en Eerste Kamer moet het nog goedkeuren. De Frits Westers van de media, de voorstanders, die een goed gevulde beurs hebben, deze steunen de aanval op de AOW.

Wij gaan de straat op! Wij gaan knokken voor de AOW. Er staan grote acties op de agenda. Om te beginnen op zaterdag 21 november! 4 grote acties in de regio: Rotterdam, Groningen, Oost-Nederland en Eindhoven. Vanuit Heerlen zullen wij erbij zijn. Met zoveel mensen als mogelijk. Rode treinen vanuit het zuiden!

Ik ben erbij, en jij?

Met vriendelijke groet,