Week van Ben

15 november 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste mensen, hier ben ik weer!

Op veel adressen valt de afdelingskrant in de bus, de rest zal de komende weken in de brievenbus vallen. Het is altijd een hele klus, maar wel een mooie klus.

Zo, ik ben benieuwd wat de uitslagen zullen zijn in de gebieden waar woensdag verkiezingen zijn. Volgens peilingen zou de SP goede uitslagen maken, voor wat die peilingen waard zijn natuurlijk. Er is maar n peiling. Wij hebben vaak het voordeel dat de SP ook een lokaal sterke partij is, doordat de SP ook lokaal actief is.

Trouwens, de SP is niet bang voor de kiezers. We hebben geen lijfwacht nodig, dat is alleen maar aanstellerij en dikdoenerij! Als men mensen met respect behandelt, dan hoeft men nergens bang voor te zijn.

Als ik toch zie hoe het CDA tekeer gaat tegen de SP, de ene aanval na de andere. Waarom heeft het CDA het bijna nooit over de inhoud? Het is ook nog dom om de SP aan te vallen. Ik ben benieuwd wie de volgende zal zijn.

Op verschillende plekken in de stad heeft de SP weer spandoeken opgehangen ivm de AOW. Ziet er goed uit! Het is stuitend om te zien hoe de PvdA haar plannen voor de AOW met trots verdedigde. Agnes Kant pareerde de aanvallen van PvdA en Groenlinks en anderen op een geweldige wijze.

Die van de PVV was me toch aan het stuntelen. Hij kon geen moslimlanden noemen en geen cijfers. Hij gaf moslims de schuld van de bezuiniging op de AOW, niet de regering.

Indonesi is het grootste Moslimland van de wereld, daar komen de grootouders van Wilders vandaan, zegt men. Wat doe je dan in de Tweede Kamer als je onvoorbereid achter de microfoon gaat staan, vraag ik me af? Een andere PVVer had geen visie op het onderwijs. Uit armoede zei hij dat de scholen maar de Nederlandse vlag op het dak moesten zetten. Dan had mijn grootmoeder het beter gedaan.

In Venlo kwamen weer partijen aanzetten die je, behalve de SP, anders nooit op straat ziet. Ook dat was een beschamende vertoning.

Het spreekuur draait weer op volle toeren, Ton Riswick is langzaam hersteld van zijn heupoperatie. Hij is weer druk aan het spreekuur-draaien. Alle respect voor de spreekurenmedewerkers.

Afgelopen vrijdag heeft de SP op de markt in Hoensbroek weer in een korte tijd honderden handtekeningen opgehaald ivm lijn 42, de buslijn die Veolia gestolen heeft van de reizigers. Bijna 600 handtekeningen hebben we nu al voor de terugkeer van de lijn. Mensen kwamen hier naar ons toe, natuurlijk ook veel bekenden van mij, altijd blij als ik ze weer zie. Dan komen de verhalen los over vroeger en nu, natuurlijk. Hebben weer wat afgelachen.

In het programma van Pauw en Witteman ging het ook om de inzet van politie in de wijken ipv achter het bureau. De SP had een onderzoek gedaan over het functioneren van de politie, tussen de top en gewone agent, daar zit ook een hele wereld van verschil in.

In ieder geval, zonder onderzoek geen oplossing. Hoop maar dat Guusje Terhorst PvdA haar verstand gebruikt en luistert naar de agent.

Zou zeggen, tot bij de ledenvergadering voor onze Heerlense leden, of bij de AOW-demonstratie in Eindhoven voor iedereen. Ik ga daar naartoe zaterdag met de gratis bussen.

Komen jullie ook?

Met vriendelijke groet,