Verkiezingen: debat Bernardinuscollege

18 januari 2010

Verkiezingen: debat Bernardinuscollege

Afgelopen vrijdag trapte de Corioleague de reeks aan verkiezingsdebatten af. Lijsttrekker Riet de Wit was aanwezig en sprak in 'ondernemerskringen' over de vooruitgang die Heerlen geboekt heeft en de SP-ideeen om verder vooruit te komen.

Vandaag vonden op het Bernardinuscollege het welbekende debat plaats. Deze keer weliswaar georganiseerd door het CDJA (de jongerenclub van het CDA) en met stellingen die weinig met de lokale politiek te maken hadden, bleek het een interessant debat. SP'er Ron Meyer ging in debat met Barry Braeken (PvdA), VVD'er Martin de Beer, CDA'er Yvonne Moonen en Roel Leers van de gelijknamige lokale partij. Van TON was onder andere nieuwkomer Petermann aanwezig.

"Heerlen is de afgelopen jaren vooruit gegaan. Ik herinner met nog toen ik van thuis naar school fietste en onder de fietstunnel om de junks moest sturen. Die ellendige realiteit is de afgelopen jaren gewijzigd. Door duidelijke keuzes. Heerlen is veiliger en leuker geworden. En daarmee gaan wij door!" aldus Ron Meyer van de SP.

Opvallend was het verkiezingsballonnetjes-gehalte van enkele aanwezigen. Zo bepleit TON het dwarsbomen van de vestiging van Arcus bij de Hoge School Zuyd. Iets waarover de gemeenteraad al in 2006 een besluit nam. Kopman Petermann woont niet geheel toevallig nabij de nieuwe vestiging. Roel Leers stemde kortgeleden in met realisatie van het Maankwartier, maar komt langzaam op zijn schreden terug. Hij is nu plotseling tegen het Maankwartier.

Meyer reageerde daarop: "In verkiezingstijd doen sommige politici alsof ze messiassen zijn. Alsof ze overal over gaan en alsof toch niemand weet hoe ze eerder gestemd hebben. Wij laten zien wat we gedaan hebben. De SP vraagt iedere Heerlenaar: weet je nog hoe het was jaren geleden? Dat is niet gerealiseerd door kletsmajoren, maar door doeners!"