Deel raad houdt Hee-Art voor de gek

22 juni 2010

Deel raad houdt Hee-Art voor de gek

De SP heeft in de raadscommissie Economische Structuur fel uitgehaald naar een deel van de raad. "U herhaalt hier voor een volle tribune wat u nog geen 2 weken geleden toegezegd hebt gekregen. Daarmee houdt u de mensen op de publieke tribune voor de gek." zei SP-fractievoorzitter Ron Meyer.

Hij vervolgde: "Wethouder Smeets (red: PvdA) heeft in de raad van 8 juni toegezegd vlak voor of vlak na de zomer met een volledig uitgewerkt plan te komen dat voor eens en voor altijd duidelijkheid biedt voor Hee-art en de verschillende opties aan de raad voor te leggen. De hele raad steunde de vragen die al aan hem zijn voorgelegd. Als je hier mensen optrommelt en dezelfde vragen herhaalt, hou je vooral de mensen op de tribune voor de gek. Daaraan doen wij niet mee. Hee-art verdient duidelijkheid voor de toekomst, geen politieke show."

Behalve duidelijkheid voor Hee-art, liet de SP eerder samen met de PvdA een brede discussie over de financiering van cultuur agenderen. Binnen die discussie horen structurele beslissingen. Cultuur moet niet langer van de tijdelijke oplossingen (oa Hee-art) aan elkaar te hangen. Die brede discussie zal in september plaatsvinden.