Actie tegen vierbaans-Buitenring

19 september 2010

Actie tegen vierbaans-Buitenring

Zaterdag 18 september voerde de SP actie tegen de aanleg van de Buitenring als vierbaans snelweg door de Parkstad. De actievoerders maakten een wandeling over een deel van het geplande trace van de snelweg. Op verschillende plaatsen langs de route werden zij door sympathisanten verwelkomd.

SP Statenlid Edwin Bus is duidelijk over de Buitenring: "Het is belachelijk om een vierbaanssnelweg om Parkstad aan te leggen. De weg is overbodig en gaat ten koste van natuur en woongenot. Laat de provincie bestaande wegen opknappen en verkeersproblemen oplossen en vooral investeren in beter en goedkoper openbaar vervoer."

Komende vrijdag zal een Statencommissie spreken over de plannen voor de Buitenring. "De afgelopen maanden zijn er duizenden zienswijzen ingediend. Het is duidelijk dat het verzet tegen deze onzinnige snelweg groot is," aldus Edwin Bus. "Ik hoop dat de mensen uit Parkstad massaal naar het provinciehuis komen om de commissievergadering bij te wonen en om de Statenleden duidelijk te maken dat er betere, goedkopere en duurzamere oplossingen zijn."