Succes voor reizigers: Lijn 39 opnieuw opgestart!

18 december 2010

Succes voor reizigers: Lijn 39 opnieuw opgestart!

De SP heeft met Eikendervelders gestreden voor behoud van de bus. Veolia en de Provincie (de opdrachtgever van het Openbaar Vervoer) besloten vorig jaar lijn 42 (centrum via Eikenderveld en Woonboulevard naar Hoensbroek) te schrappen en 2 weken geleden moest ook het kleine busje van lijn 39 (centrum via Eikenderveld naar Woonboulevard) eraan geloven. Met 600 handtekeningen uit de wijk, unanieme steun van de Heerlense gemeenteraad en een heuse Bushaltepaal trok een klein leger actievoerders vrijdag naar het Provinciehuis.

"Het is geen optie om 1 kilometer te lopen en dan de duurdere trein te moeten pakken. De bus moet terug in het Eikenderveld!" spraken enkele Eikendervelders. Provinciebestuurder Bert Kersten zegde toe de mogelijkheden te onderzoeken.

"Prima dat onderzoeken, maar dan wel als de bus weer rijdt!" zei SP-er Olivia Mous. De Provinciale SP diende een voorstel in om de bus voorlopig weer te laten rijden. En dat voorstel haalde een ruime meerderheid in Provinciale Staten. Daarmee moet het Provinciebestuur de bus voorlopig weer laten rijden. Mous: "Dit is een geweldig eerste succes. De bus gaat weer rijden. En owee als iemand het in z'n hoofd haalt 'm weer van de weg te halen."

Volgende keer ook mee strijden? En mee winnen? Dan is nu de tijd om lid te worden van de SP!