Provincie Limburg laat het Atrium bungelen...

9 januari 2011

Provincie Limburg laat het Atrium bungelen...

De SP voerde in het najaar 2010 actie voor behoud van goede ziekenhuiszorg in Parkstad. Terwijl er bij Orbis aan grootheidswaanzin werd gedaan (met veel te dure gouden randjes) dreigt het Atrium de dupe te worden. De SP vreest dat de Provincie z'n geld zet op Orbis. En dat terwijl het gezonde Atrium al jaren wacht op noodzakelijke nieuwbouw. Een meerderheid van Provinciale Staten sprak zich uit voor steun aan het Atrium, maar het Provinciebestuur met CDA- en PvdA-bestuurders blijft vaag. Goede ziekenhuiszorg voor de mensen in Parkstad- een kwart van alle Limburgers- staat op het spel.

De SP vertrouwt het zaakje niet. De SP-fractie in de Provincie stelde vragen en de antwoorden bevestigen het wantrouwen. Het Provincie-bestuur houdt alle mogelijkheden open. En dat is geen goed nieuws voor het Atrium. De CDA- en PvdA-bestuurders laten goede ziekenhuiszorg in Parkstad bungelen!

Klik hier voor de vragen van de SP en de antwoorden van de Provincie.

Oordeel zelf over bijvoorbeeld het laatste antwoord:

Vraag 8
Bent u het met de SP eens dat de nieuwbouw van Atrium in Heerlen los staat van de discussie over de samenwerking tussen Orbis en Atrium?
Antwoord
Neen. Wij zijn van mening dat terdege rekening gehouden moet worden met de verdergaande samenwerking tussen Orbis en Atrium MC.