Flip flop met Hart-Leers

3 februari 2011

Flip flop met Hart-Leers

Het begint steeds meer op een soap te lijken. De lokale Heerlense partij Hart-Leers houdt er z'n eigen waarheid op na.
Roel Leers, partijleider en degene waarna de partij is vernoemd, begon zijn politieke activiteiten bij de VVD. Daar stapte hij echter vlak voor de verkiezingen op om z'n eigen partij te beginnen. Het flip-floppen- of in goed Limburgs draaien- was begonnen. Afgelopen dinsdag kreeg de fractie Hart-Leers de lachers van de voltallige gemeenteraad op z'n hand na ontmaskerd te zijn in het vragenuur.

In diverse kwesties wijzigde Leers' standpunten 180 graden. Maankwartier? Voor gestemd in de vorige periode, en nu zogenaamd tegen. Arcus-college? Voor gestemd in 2006, nu 'fel tegenstander'.
Bevraagd door SP-fractievoorzitter Ron Meyer naar het fractiestandpunt gezien de stemming van de partijleider in het verleden antwoordde Hart-Leerser Alfons Koning Bastiaan: "Ik wil hier niet te diep op ingaan, het enige dat ik wil zeggen, is dat de heer Leers destijds onder zware druk tot dat standpunt is gekomen."

De lachers van de raad. Je verschuilen achter zware druk om een gigantische draai te verhullen.... tja....
Hart-Leers' tactiek is duidelijk. De partij is visieloos en koersloos.
Als 5 mensen ervoor pleiten het gemeentehuis paars-met-witte-stippen te verven, dan is Hart-Leers voor.
Als de dag erna 5 mensen ervoor pleiten om het gemeentehuis geel-zwart te verven dan is Hart-Leers ook voor.

De partij durft op geen enkele manier verantwoordelijkheid te nemen voor eigen standpunten, laat staan voor lastige keuzes.

Om het met Abraham Lincoln te zeggen:
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Flip Flop Leers zal ongetwijfeld worden vervolgd...