Heerlense wsw-actie gaat landelijk!

4 juli 2011

Heerlense wsw-actie gaat landelijk!

SP- Tweede Kamerlid Sadet Karabulut adopteert Heerlense actie en wil tienduizenden werkhandschoenen ophalen

Het kabinet wil de hakbijl zetten in de sociale werkvoorziening door er ruim 700 miljoen op te bezuinigen. In Nederland werken daar tienduizenden mensen met een arbeidshandicap. Trotse werkers die een belangrijke bijdrage leveren in onder andere groenvoorziening, schoonmaak en industrie.
?Wij stappen uit de onzichtbaarheid. Ons werk is belangrijk en waardevol. Verzet tegen deze plannen is dan ook hard nodig!? zegt Kenneth Moesquit, ??n van de actievoerders.

?In Heerlen is een unieke actie gestart. De mensen in de sociale werkvoorziening (WSW?ers) en de SP zijn gestart met de Ketting van Solidariteit. Zij vragen aan collega?s, buren, familie, vrienden en sympathisanten om een werkhandschoen van een steunbetuiging te voorzien. Honderden werkhandschoenen, beschreven met steunbetuigingen om de kaalslag op de WSW van tafel te vegen, zijn al opgehaald.? zegt SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut.
Ze vervolgt: ?De actie is perfect. De werkhandschoenen staan voor trots, kracht en vastberadenheid. Precies zoals veel mensen in de sociale werkvoorziening zijn. Deze actie is ontstaan in Heerlen. We vinden ?m zo goed dat ie het hele land doormoet.?

Het Heerlense raadslid Dominique Ducornez.is tevreden met deze steun. ?De SP heeft inmiddels al duizenden werkhandschoenen besteld. We streven landelijk naar tienduizenden handschoenen. Als dat lukt, gaan we ?cht kilometers maken met onze Ketting. Dan kan echt helemaal niemand meer om ons heen! Zelfs de machthebbers van CDA, VVD en PVV niet? .

In het hele land zullen SP?ers en WSW?ers zoveel mogelijk beschreven werkhandschoenen ophalen. Zo wordt dit de zomer waarin een Ketting van Werkhandschoenen tot in Den Haag werkelijkheid wordt.

HELP de WSW?ers aan tienduizenden werkhandschoenen!
Draag je eigen handschoen bij en schrijf er een steunbetuiging op!
Heeft u werkhandschoenen thuis die u van een steunbetuiging wilt voorzien? Alle handschoenen kunnen ingeleverd worden bij de lokale SP-afdelingen of op het SP huis aan de Oude Kerkstraat 9, 6412 XD in Heerlen.