SNS overweegt behoud pinautomaat Meezenbroek

30 juni 2013

SNS overweegt behoud pinautomaat Meezenbroek

De SP en tientallen Meezenbroekers voeren actie voor behoud van de pinautomaat. De SNS-bank leek aanvankelijk vast te houden aan het besluit om de pinautomaat in Meezenbroek weg te halen. In een mum van tijd haalden Meezenbroekse SP'ers meer dan 500 handtekeningen op. Die handtekeningen en een mega-pinpas werden aangeboden aan de SNS-bank. Ook namen de actievoerders honderden uitschrijfformulieren mee. Onder het mom 'Als de Bank uit de Buurt gaat, gaat de Buurt ook uit de Bank' dreigen tientallen Meezenbroekers hun rekening bij SNS op te zeggen.

De SNS-bank heeft bij monde van manager Zuid-Nederland Roy Lacroix aan SP-voorzitter Ron Meyer laten weten een oplossing te willen zoeken. "We willen weer naar de mensen toe en gaan ons best doen de pinautomaat te behouden" zei Lacroix.

Meyer roept op de druk op de ketel te houden. "Het is mooi dat de SNS-Bank nu weer wil nadenken over een oplossing, maar een schouderklopje krijgen ze pas als er een definitieve oplossing komt. Laat de banken het goede voorbeeld geven: hou voorzieningen die belangrijk zijn voor mensen en buurten overeind!"