Jongeren aan de macht!

5 november 2008

Jongeren aan de macht!

Begin 2007 namen Barry Braeken (Pvda) en Ron Meyer (SP) het initiatief tot een nieuwe manier om jonge mensen directe verantwoordelijkheid te geven in onze stad. Het initiatief leidde tot een Jeugddebat en de Jeugdprijs. Het eerste Jeugddebat vond plaats in juni 2008.

Aanstaande vrijdag vindt het tweede Jeugddebat vanaf 10.00 uur plaats in de raadszaal. 's Middags wordt de Jeugdprijs gehouden. Oftewel: vrijdag 7 november 2008 zijn jongeren aan de macht in Heerlen!

De Jeugdprijs wordt gehouden in de Nieuwe Nor vanaf 13.00 uur. Jonge Heerlenaren hebben plannen ingediend. Zij zullen hun plannen presenteren. Van een Lan-party tot een graffiti-muur, van een race-baan tot een tijdschrift, van een sportveld tot een chill-bus en ga zo maar door. Een Jury van onder andere de 3 jongste raadsleden kiest het beste idee.

Braeken en Meyer ontwikkelden samen met het College een plan dat op den duur moet leiden tot een vaste Jongerendag voor alle jongeren in de stad. Met jeugddebatten, kraampjes, verenigingen en de Jeugdprijs. De dag dient de betrokkenheid van jongeren bij hun buurt, stad en de politieke keuzes te vergroten.

Vrijdag wordt de aftrap gegeven! Zorg dat je erbij bent!