Licom - aan de poort!

6 november 2008

Licom - aan de poort!

Vanmorgen tussen 7 en 8 uur bezochten SP-ers uit verschillende SP-afdelingen diverse Licomvestigingen in Parkstad. Zij informeerden de Licommers met een pamflet. Vier Heerlense SP'ers stonden bij Licom ABB, de afdeling Brunssum stond bij de Licom veiligheidsschoenen op de Emma en ook de afdeling Kerkrade stond bij de 2 grootste Licomvestigingen in Kerkrade. Waarom aan de poort?

De SP wil dat de uitverkoop van Licom stopt! De SP wil alle betrokkenen informeren!

De verkoop van de Licom-bedrijven leidt tot minder arbeidsplaatsen voor medewerkers met een WSW-indicatie. Die conclusie trok de SP na onderzoek in het afgelopen half jaar. De SP wil een einde aan de uitverkoop van de Licom zolang werkgevers en opdrachtgevers in onze regio onvoldoende warmlopen voor Wsw-ers.

De SP'ers werden vanmorgen hartelijk ontvangen door de vele Licommers. SP'er Irma Koopman: "Velen maken zich grote zorgen over de situatie bij Licom en de ingrepen van het Rijk. Ze zijn bang dat ze, net als vele collega's, thuis komen te zitten en verpieteren. Deze mensen willen gewoon blijven werken, zich nuttig maken, hun eigen brood verdienen en het gevoel hebben nuttig te zijn in onze samenleving. Als dat kan in het vrije bedrijf, maar als dat niet kan, moet er wel voldoende werk overblijven. Over dat laatste zijn veel Licommers erg bezorgd gezien de koers van Licom om ook bedrijven met goede vooruitzichten uit te verkopen. Dat kan ik me goed voorstellen!"

Lees daarover meer in het rapport. De SP blijft in en buiten de gemeenteraden haar bezorgdheid uiten en voorstellen doen. Bekijk het dossier om te zien wat de SP afgelopen anderhalf jaar ondernam. Afgelopen maandag stelde de SP wederom een hele reeks vragen aan het College van Heerlen.
.

De SP heeft zich en zal zich altijd blijven inzetten voor de Wsw. Wordt dus vervolgd!
.

Ps: Geen van de honderden Licommers die de SP vanochtend aan de poort sprak, had ooit contact gehad met het CDA van Charles Claessens. Een partij-politiek leugentje van het CDA?