Ger Meesters over gratis OV: Wat Nijmegen kan, kan Parkstad ook!

8 december 2008

Ger Meesters over gratis OV: Wat Nijmegen kan, kan Parkstad ook!

Gratis ov Nijmegen voor 65+ blijft

In Nijmegen kunnen mensen van 65 jaar en ouder vanaf 1 januari definitief gratis met het openbaar vervoer. Daarmee is Nijmegen de eerste stad in Nederland waar openbaar vervoer voor ouderen structureel gratis is.

Sinds 2007 loopt in Nijmegen al een experiment met gratis openbaar vervoer. Vanaf 9 uur 's ochtends kunnen ouderen gratis met de stadsbussen reizen.

Zo'n driekwart van de ouderen maakt er gebruik van. Nijmegen vindt daarom dat het experiment is geslaagd. Een aantal andere steden experimenteert nog. Onder meer Rotterdam is ook van plan gratis ov voor ouderen permanent in te voeren.
Bron: www.nosjournaal.nl

Vandaag werd duidelijk dat Nijmegen gratis Openbaar Vervoer voor ouderen in de daluren structureel mogelijk maakt. SP-raadslid Ger Meesters stelde in september voor datzelfde in Parkstad te doen. Senior Meesters: "We hebben hier een proef gehad, je kon in de bus zien dat die proef succesvol was. Het zat er vol met grijze en kale hoofden. Ik mag dat zeggen."

Meesters wil dat de Parkstad-gemeenten hun best doen Gratis OV voor 65-plussers structureel mogelijk te maken. "We zitten in de meest vergrijzende regio van het land. Wat Nijmegen kan, is hier noodzakelijker en kunnen wij ook!"

SP'er Meesters diende in september een voorstel in dat unaniem door de raad van Heerlen aangenomen werd. Hij zal het College van Heerlen vragen naar de stand van zaken en de overige gemeenten proberen te overtuigen.