Kiosk

5 december 2008

Kiosk

SP-raadslid Jeanine Hoefnagels heeft in de afgelopen jaren meerdere malen gevraagd naar de stand van zaken van de Kiosk op of rond het Pancratiusplein. Gisteren trok ze het College weer aan de jas. Het College wil de Kiosk voor de zomer gereed hebben.

Nadat tijdens de vergadering van de commissie Economische structuur van 4 december jl. weer duidelijk werd dat een gezellige uitstraling ontzettend belangrijk is voor een stad, heb ik wethouder Diederen (Pvda) nog eens gevraagd naar de stand van zaken rondom de kiosk. Er is een budget voor van EUR. 180.000,- . De wethouder heeft contact gezocht met Corio League en zij hebben een aantal ontwerpen laten maken, waarvan er inmiddels een is gekozen. Die is echter duurder dan het beschikbare budget. Na aanvankelijk toegezegd te hebben dat zij ( Corio League) het verschil zouden bijbetalen, aarzelen ze er nu over. Wethouder Diederen heeft me toegezegd dat hij druk op de ketel blijft houden en ervoor wil zorgen dat VOOR het zomerseizoen de kiosk er staat. Ook over de plek zal nog gesproken moeten worden.
Ik blijf het volgen want het wordt echt de hoogste tijd dat deze wens van een overleden Heerlenaar eindelijk in vervulling gaat.