CDA-fractievoorzitter ontdekt internet!

1 februari 2009

CDA-fractievoorzitter ontdekt internet!

Heel goed: het CDA komt eindelijk uit het duister tevoorschijn. CDA-fractievoorzitter Charles Claessens heeft sinds kort een eigen weblog. Op zijn gloednieuwe weblog (en nee de verkiezingen hebben er echt niets mee te maken) steekt hij meteen flink van wal. Niet met ideeen maar met gezeur gezuur over de 1e-coalitie-zonder-het-cda-in-Heerlen. Niet voor het eerst (zie bijv. hier, hier) reageert hij vooral zuur. Het lijkt meer op een bewuste strategie. Die coalitie doet het immers zo gek nog niet en dat komt het CDA niet erg goed uit.

Zoals zo vaak overschreeuwt Claessens zichzelf, om hoogstwaarschijnlijk zoals net zo vaak eerder gebeurde, binnenkort bakzeil te moeten halen (zie hier, hier, hier, hier?en hier). De man die erkende fouten te hebben gemaakt- en te veel achter zijn eigen wethouder te hebben aangehuppeld- bij de miljoenenbezuinigingen op armoede in 2005 roept nota bene:

Helaas is de realiteit ook zo dat initiatieven vanuit de oppositie weinig kans van slagen hebben aangezien de coalitiepartijen als schoothondjes achter hun wethoudersbaasjes aanrennen. Als er al een keer een coalitiepartij de neiging vertoont iets anders te doen dan de wethouder wil, wordt die partij op het laatste moment door de grote roergangers het hok in gefloten.

Kom op Charles.... je zult toch meer in je mars hebben dan dit soort zure teksten. Is dit calimero-gedrag echt alles wat het Heerlense CDA in haar mars heeft? Waar blijven de ideeen van de partij die tot 2006 ongeveer 100 jaar aan 1 stuk door regeerde in Heerlen?

ps, het CDA-standpunt over Essent al gezien? Prijsvraag: vind 1 regel in het CDA-standpunt over invloed en controle op de energie-voorziening.