Provinciale plooien: melden bij het CDA in Heerlen!

17 februari 2009

Provinciale plooien: melden bij het CDA in Heerlen!

De gratis tip van CDA-fractievoorzitter Charles Claessens aan het College in Heerlen

CDA-gedeputeerde Herman Vrehen wasvorige week nogParkstad-moe. Zijn vermoeidheid ontstond op een volstrekt onlogisch moment: 2 dagen nadat de Parkstad-gemeenten en de Provincie in een bijeenkomst overeenstemming hadden bereikt. Vrehen wilde bij L1bevestigen noch ontkennen dat zijn vermoeidheid met de SP te maken had.

CDA-gedeputeerde Ger Driessenwas eerder het 'gekissebis in Parkstad moe'. De SP was volgens Driessen verantwoordelijk.
CDA-2e Kamerlid Koopmans was ook moe: de SP in Heerlennam volgens Koopmans geen bestuurlijke verantwoordelijkheid door kritisch te zijn over de Buitenring.

PvdA-wethouder Diederen uitte kritiek op het arrogante gedrag van Provinciale CDA'ers.Hij stelde dat provinciale CDA'ers de SP in Parkstad geen successen gunt. En die stelling lijkt nota bene door CDA-fractievoorzitter Charles Claessens bevestigd te worden.

Claessens advies enoplossingluidt namelijk: Als het college in Heerlen de mening van wethouder Diederen is toegedaan zou het misschien een idee kunnen zijn om een keer met oppositiepartij CDA aan tafel te gaan om te kijken of er wat plooien glad gestreken kunnen worden, zo die er al zijn.

Beste Charles, bedoel je dat CDA'ers in het Provinciehuis beter luisteren naar een CDA'er? Is dat hoe het binnen het CDA nog steeds werkt?

Dieptriest dat het CDA in Heerlen liever aan haar eigen positie denkt dan voor de stad te knokkenen al die vermoeide Provinciale partijgenoten wakker te schudden!