'Europese' hulp in strijd tegen verkoop

5 april 2009

'Europese' hulp in strijd tegen verkoop

Vrijdag 3 april kreeg de SP-afdeling Heerlen steun uit het Europees Parlement bij het ophalen van handtekeningen tegen de verkoop van de Essent-aandelen. SP-Europarlementarir Kartika Liotard was samen met twee medewerkers naar Heerlen (Heerlerbaan om precies te zijn) gekomen om hierbij een helpende hand te bieden. Tevens werden ZO-kranten uitgedeeld.

Ook NUON en Eneco staan in de verkoop. De SP is tegen de uitverkoop van deze energiebedrijven, omdat wij vinden dat de energievoorziening in handen van de overheid moet blijven en dat de zeggenschap niet uit handen gegeven moet worden. Binnenkort wordt er in de Provinciale Staten gesproken over de verkoop van Essent aan RWE, een Duits energiebedrijf. Door het ophalen van handtekeningen en het voeren van (ludieke) acties willen wij de verantwoordelijken ervan overtuigen dat dit niet de verstandigste keuze is.

Wilt u daarbij helpen? Betuig uw steun door uw handtekening te zetten op www.zezijnnuts.nl of doe actief mee aan de acties en mail naar organisatieheerlen@sp.nl.