SP steunt acties Molenbergers!

9 september 2009

SP steunt acties Molenbergers!

De SP steunt de acties van het Molenbergse actiecomit Wij zijn Molenberg. Vanavond voerden 40 Molenbergers een eerste actie bij het kantoor van Wonen Zuid in Heerlen. De Molenbergers zijn kwaad over de houding van woningcorporatie Wonen Zuid. Kapotte kozijnen, scheuren in de muur, vocht, schimmel, open geisers en ga zo maar door. De SP onderzocht vorig jaar al eens de toestand van de woning rond de Guido Gezellestraat in Molenberg.

Wonen Zuid beloofde destijds de problemen op te lossen. Maanden later bleek er niets gebeurd te zijn en dus organiseerden enkele bewoners met ondersteuning van de SP een nieuw initiatief. Dat resulteerde in een petitie die door 300 Molenbergers ondersteund werd. Vandaag boden 40 Molenbergers die petitie aan. Wonen Zuid kreeg bovendien de Gouden Uier-prijs uitgereikt. "Voor het uitmelken van onze woningen" zei Molenberger Jos Plum.

Wonen Zuid gaf aan zich niet bewust te zijn van de klachten. De aanwezige Molenbergers reageerden boos: "er is een onderzoek geweest en wij hebben allemaal wel duizend keer geklaagd. Dit slaat nergens op. We gaan nieuwe acties voeren."

De SP vraagt het College via schriftelijke vragen om bemoeienis.