Limburgs CDA is bang voor Parkstad

13 november 2009

Limburgs CDA is bang voor Parkstad

Het was het wachten waard.... het grote wachten duurde precies2 dagen.Nadat CDA-gedeputeerde Driessenafgelopen dagenhet startschot gaf, volgde de CDA-fractie in Provinciale Staten vandaag braaf.ngrote Limburgse CDA-tirade over de samenwerking n de stand van zakenin de voormalige Oostelijke Mijnstreek.
En natuurlijk- het kon niet uitblijven- is de SP het grote Kwaad.

Het electorale angstzweet is ruikbaar bij het Limburgse CDA. Het grote inhoudsloze geschut is nodig bij een totaal gebrek aan argumenten.

De SP in Heerlenisbijvoorbeeld veel kritischer over de traagheid van Parkstad-samenwerking dan alleregionale CDA'ers bij elkaar.En: hetCDA heeftmeer bestuurders en meer raadsleden in Parkstad. Bovendien gaat het beter metbijvoorbeeld Heerlen, waar de SP groot is.Er is vooruitgang geboekt op bijna alle terreinen.Toch schreeuwt het CDA van de daken dathet bittere ellende is in Parkstad en de SP de oorzaak is.Een ongelofelijk staaltje volksverlakkerij.

Opvallend is dat het Limburgse CDA kennelijk geen enkel vertrouwen heeft in de lokale partijgenoten. De heren Claessens, Gresel,Ruiters, Som, Thomasen Jonker kunnen wel inpakken.Hun 'vrienden' in de Provincie overrulen hun positie en opvattingen. In de hoogste regionen van het CDA in Limburg beschouwt men Parkstad kennelijk als verloren gebied. Het moet de CDA'ers in Parkstad pijn doen.....

Het ooit zo oppermachtige CDA verkeert in grote paniek en angst.Er is geen toekomstvisie voor de regio. Niets over hoede grote uitdagingen als krimp en vergrijzing in Parkstad kunnen worden aangegaan. Niets overde broze sociaal-economische positie van de regio. Niets over oplossingen van moeilijke politieke discussies. Niets over hoe de vooruitgangvan de afgelopen jarenvastgehoudenkan worden.Helemaal niets aan inhoud.
Het CDA heeft het zo druk met het in het gareel houden van z'n bestuurders, het afbreken van de AOW en politieke aanvallen op de SP dat er geen ruimte meer is voor inhoud.

Voor de 240.000 Parkstad'ers is hetin elk gevaldefinitief duidelijk.Zij hebben niets te zoeken bij de partijdie Parkstad definitief links laat liggen.

En dat is maar goed ook. Wantop links staat de SP. Ende SP heeft wl een visieop samenwerking in Parkstad. De SP toont wel een richting voor stad en regio.De SPbiedt bij kritiekaltijd eenalternatief.