WSW'ers starten keten van solidariteit

25 mei 2011

WSW'ers starten keten van solidariteit

SP-wethouder Riet de Wit sprak in de raadszaal woorden van steun voor de actievoerders

Dinsdagmiddag heeft het actiecomite Respect voor de WSW Parkstad op een succesvolle manier het startschot gegeven voor de actie tegen de kaalslag (700 miljoen bezuinigingen!) in de sociale werkplaatsen die het kabinet van CDA, VVD en PVV wil doorvoeren. Ruim 80 wsw'ers namen de handschoen op en kwamen in verzet tegen de asociale plannen waarbij ook de duizenden wsw'ers in Parkstad getroffen zullen worden. De langste keten van Nederland startte gisteren in Heerlen en is hard onderweg naar Den Haag.

Ongeveer tachtig mensen hebben dinsdagmiddag in het gemeentehuis van Heerlen geprotesteerd tegen de regeringsplannen die grote gevolgen hebben voor de sociale werkvoorziening.
bron: www.limburger.nl

De wsw'ers - waaronder medewerkers van werkplaatsen, schoonmakers, groenmedewerkers - startten in het gemeentehuis van Heerlen een keten van solidariteit door heel Parkstad. Ze maken in de komende weken een Ketting van Werkhandschoenen tot in Den Haag. Elke handschoen staat voor een protest tegen de kabinetsplannen en als alle wsw'ers meedoen wordt dat ongetwijfeld de langste ketting van Nederland!

Actievoerder Kenneth Musquit sprak op de bijeenkomst namens de vele ongeruste wsw'ers.

"De werkhandschoenen staan symbool voor het verzet tegen de kapotmakende bezuinigingen op het belangrijke werk van duizenden mensen in Parkstad. Wij roepen alle mensen in Parkstad op hun steun voor de WSW te tonen. Lever uw bijdrage, geef ons uw oude werkhandschoenen. Als we ermee tot in Den Haag komen, kunnen we de bedenkers van deze knettergekke plannen ermee om de oren slaan," zegt initiatiefnemer en SP-raadslid Dominique Ducornez.

Als de plannen van het kabinet van CDA, VVD en PVV door gaan, betekent dit dat alleen al in Heerlen een gat ontstaat van ruim 6 miljoen Euro op goede begeleiding van mensen in de WSW. Desastreuze bezuinigingen dus, zeker in tijden van crisis.

De acties gaan dus door! Iedereen die in de sociale werkvoorziening werkt of daar op een andere manier iets mee te maken heeft kan meehelpen, graag zelfs! Meer weten? Neem contact op met Dominique Ducornez (06-44784122) of David van den Broek (06-21600620).