Heerlen sommeert eigenaren t Loon: meewerken of naar de rechter!

14 november 2012

Heerlen sommeert eigenaren t Loon: meewerken of naar de rechter!

"De onzekerheid over de oorzaak van de verzakking gaat ten koste van de winkeliers en de omwonenden. Bent u het met de SP eens dat het tijd wordt om de juridische grenzen op te zoeken en in te grijpen?"
SP-raadslid Jordy Clemens in het vragenuur in de gemeenteraad

De SP vroeg het College al in september om vaart te maken. De vereniging van eigenaren van winkelcentrum tLoon weigeren echter hardnekkig om de gemeente toe te laten tot het terrein. Dat is slecht voor de winkeliers en omwonenden van tLoon, maar ook voor de rest van de stad. Heerlen wil zo snel mogelijk weten waardoor het winkelcentrum vorig jaar verzakte en deels gesloopt moest worden. "Ingrijpen, en zo snel mogelijk" zegt SP-raadslid Jordy Clemens. Hij stelde vandaag vragen in het vragenuur van de gemeenteraad.

Het College maakte bekend de eigenaren gesommeerd te hebben. Als ze niet uiterlijk vrijdag meewerken aan het onderzoek naar de verzakking, zal de gemeente een kort geding starten. Het College vindt de houding van de eigenaren onacceptabel en onverantwoord. De SP is tevreden dat het College nu wil doorpakken. "Daar hebben de winkeliers en omwonenden van tLoon alle recht toe. Het is onvoorstelbaar en zeer dubieus dat de eigenaren dit zover laten komen."