Manifest Heerlen: geen agent minder!

7 januari 2010

Manifest Heerlen: geen agent minder!

Heerlen heeft vandaag een officieel protest gepresenteerd tegen de bezuiniging op de politie. Na het SP-onderzoek De agent aan het woord en de vragen in de gemeenteraad ontvouwde het Heerlense College vandaag een Manifest dat ondertekend werd door alle fractievoorzitters en zoveel mogelijk Heerlenaren.

Heerlen accepteert niet dat er gekort wordt op de politie. "Als de Minister de bezuinigingen doorzet, dan betekent dat een aanslag op de veiligheidssituatie in Heerlen" zei Burgemeester Gresel.

"Wij zijn blij dat Heerlen het goede voorbeeld geeft.Uitons onderzoek blijktdeabsolute noodzaak daartoe. Agenten hebben nu al te weinig tijd omzichtbaar in buurten te zijn. De bezuinigingsplannen kleden de politie uit. Dat is dramatisch voor een stad als Heerlen, die net enkele jaren de boel onder controle heeft. Nu moeten we proberen om het Heerlen-Manifest ook in al die andere gemeenten stevig omarmd te krijgen. Dnkan Terhorst niet meer weg blijven kijken." zei SP-fractievoorzitter Ron Meyer na de bijeenkomst.