Groot SUCCES voor Oude Passart: dichtgetimmerde panden blijven alsnog behouden!!

24 februari 2011

Anderhalve week geleden trokken zo'n 35 actievoerders uit de Oude Passart naar het kantoor van woningcorporatie Woonpunt. En dat bleek succesvol! De SP feliciteert de Oude Passart met het behoud van de dichtgetimmerde woningen.

De buurt bracht in 2010 samen met de SP een rapport uit. De buurt wilde duidelijkheid over de toekomst en de dichtgetimmerde panden behouden. Daarna volgde actie op actie.
EN DAT BLIJKT SUCCESVOL!

De gemeente Heerlen heeft er bij Woonpunt op aangedrongen de Oude Passart een kans voor de toekomst te gunnen. De dichtgetimmerde panden aan het Plataanplein moeten open. De gemeente wil bekijken of er wijkvoorzieningen in gehuisvest kunnen worden. Woonpunt heeft daarom nu alsnog besloten de panden aan het Plataanplein te behouden.

SP'er Ron Meyer is super blij met deze goede 1e stap. "De panden aan het Plataanplein maken het plein af. Ze zijn authentiek, ze vormen het historische centrum van de oude Passart. Dat de dichtgetimmerde panden direct aan het plein behouden blijven, toont dat actievoeren helpt! De Oude Passart krijgt nu een kans op definitief behoud in de toekomst. Dat hadden we een jaar geleden niet durven te dromen. FANTASTISCH! Dit is het succes van de actievoerders die door weer en wind langs de deuren gingen en voor hun buurt knokten. Hulde!"

DE SP FELICITEERT ALLE BEWONERS VAN DE OUDE PASSART MET DIT GEWELDIGE ACTIESUCCES!