Koumenvijvers krijgen snel flinke opknapbeurt

4 november 2012

Koumenvijvers krijgen snel flinke opknapbeurt

Goed nieuws voor Lotbroek!

Al volgend voorjaar start de renovatie. De vijvers zelf worden schoongemaakt, de randen (de beschoeiing) vernieuwd, de paden vrijgemaakt, het terrein voortaan goed bijgehouden. Wethouder Aarts kwam 29 oktober met deze boodschap naar het IVN-lokaal in Lotbroek. Daar wachtte hem een groep op van ondertussen 15 personen: inmiddels o.a. vissers, buurtbewoners, de Dierenambulance, vertegenwoordigers van de buurtorganisatie van Lotbroek. Ieder gaf zijn mening over het verleden en over de toekomstkansen en er was goed nieuws voor de aanwezigen.

De gemeente gaat dus goed aan het werk. Daarom werd de wethouder door de aanwezigen ook nog eens herinnerd aan het probleem van de handhaving. Het is een prachtig, maar wat geisoleerd gebied. Vooral 's zomers en 's avonds zijn er regelmatig kleine en grote vandalen bezig. Daar zal dus tegen op getreden moeten worden. Nico Aarts gaat het bespreken op het gemeentehuis met zijn collega-wethouders.

Als alles er mooier en schoner bij zal liggen, is het makkelijker het zo te houden. Dan zullen wel de bewoners van Lotbroek actie moeten ondernemen om een handje te helpen. Gedacht wordt aan een vereniging of stichting. Daarover wordt verder gepraat.

Het initiatief van enkele vissers, buurtbewoners en SP-raadslid Wim van Kempen van augustus lijkt zich goed te ontwikkelen.