Cultuur

16 februari 2013

IBE hoort bij Heerlense cultuur

Het International Breakdance Event (IBE) dreigt (in ieder geval dit jaar) niet meer door te gaan. De SP schrok van dit nieuws en SP-raadslid Jordy Clemens stelde er raadsvragen over. Clemens: "IBE trok jaarlijks ruim 10.000 jongeren naar onze stad en zette onze stad serieus op de kaart, bovendien maakten veel Heerlenaren door het festival kennis met een hele nieuwe subcultuur. Als dat geen kerntaak van de gemeente is, wat dan wel nog?"

24 november 2012

Steeds meer kleur voor Heerlen...en iedereen mag het zien!

Een fragment van de muurschildering aan de zijkant van het Betahuis (aan de Bongerd)

In Heerlen verschijnen ze steeds vaker, op steeds verrassender plekken en de 1 nog mooier dan de andere. De SP is ontzettend enthousiast over alle muurschilderingen die zowel in ons centrum als in de wijken verschijnen. En we worden op onze wenken bediend: in reactie op vragen van SP-raadslid Jordy Clemens bleek afgelopen week dat er zaterdag alweer een nieuwe schildering bijkomt, op de Heerlerbaan dit keer.

30 juli 2012

Heerlen als.. - Hoop, sloop en helden

Raadslid Dominique Ducornez bezocht de een niet-alledaagse tentoonstelling in Kunstencentrum Signe: volgens hem een absolute aanrader.

6 mei 2011

Cultuur is keuzes maken!

Partijen die overal roepen dat Heerlen te veel geld uitgeeft voor cultuur, maken geen lastige keuze. Zij geven doodleuk nog meer geld uit. Daarmee is toekomstige kritiek op cultuurgeld uit de monden van CDA, Trots en Hart-Leers volstrekt ongeloofwaardig.
SP'er Jordy Clemens over cultuur en keuzes maken

24 november 2010

Dagblad De Pers: In Heerlen investeren ze juist

Dagblad De Pers vestigde vandaag de landelijke spotlights op Heerlen door vanaf de voorpagina uitgebreid aandacht te besteden aan de Heerlense Culturele Lente. In een helder artikel legt de krant uit hoe Heerlen zich in de afgelopen jaren door een fris, optimistisch beleid ontwikkelde van sombere, criminele drugsstad tot een van de actiefste culturele broeinesten.

30 oktober 2010

Stichting Popmuziek Limburg zet Nieuwe Nor in de kou

Elk jaar mag een talentvolle Limburgse band Pinkpop openen, wie deze eer ten deel valt wordt bepaald bij de popmuziekwedstrijd Nu Of Nooit. Tot voor kort vonden de voorronden daarvan plaats in de belangrijkste Limburgse poppodia, waaronder de Heerlense Nieuwe Nor. Tot grote verbazing van de SP worden deze voorronden nu verplaatst naar lokale (horeca)voorzieningen buiten Heerlen. Onbegrijpelijk.

15 oktober 2010

In Heerlen is veel mogelijk

SP presenteert een kritische visie op de Heerlense culturele lente.