Nieuws, oktober 2013

29 oktober 2013

VVD en SP dwingen miljoenenproject IBA tot tussentijdse evaluatie

"Wij weigeren blanco cheques van 9,3 miljoen uit te schrijven. Wie werkelijk gelooft in de kracht van IBA durft de resultaten tussentijds aan de volksvertegenwoordiging voor te leggen!"
SP-fractievoorzitter Ron Meyer in het debat over het miljoenenproject IBA.

28 oktober 2013

SP: Schadelijk asfalt moet veilig verwerkt worden

Asfalt van voor 2001 bevat in veel gevallen nog schadelijke stoffen, die vrij kunnen komen bij het verwerken nadat het het asfalt verwijderd is. Die verwerking vindt in veel gevallen buiten Nederland plaats en kan bij het vrijkomen van die stoffen gevaarlijk zijn voor medewerkers van zo'n verwerkingsbedrijf. Uit onderzoek van de Tweede Kamerfractie van de SP bleek dat Heerlen nog veel van die 'oude' wegen heeft en dat er de komende jaren nog zo'n 250.000 ton asfalt moet worden afgevoerd, zo berichtte ook EenVandaag vanavond. SP-raadslid Olivia Mous is kritisch en stelde de kwestie eerder al aan de kaak.

9 oktober 2013

Vragen: onthullingen Joep Dohmen over Burgemeester van Grunsven

"Dit gaat niet over goed of fout, maar over volledig. Over nieuwe feiten en het onder ogen komen van de rollen van leidende figuren in onze stad tijdens de oorlog."
SP-fractievoorzitter Ron Meyer naar aanleiding van de onthullingen van onderzoeksjournalist Joep Dohmen

3 oktober 2013

Heksenberg: dezelfde regels voor iedereen, ongeacht hoeveel geld je hebt!

"Een betrouwbare overheid past voor alle burgers dezelfde regels toe. Ongeacht hoeveel geld of lobbykracht van een wijk of club."
SP-fractievoorzitter Ron Meyer in de kwestie Heksenberg

2 oktober 2013

SP als enige in Heerlen tegen extra geld naar Buitenring

Het stoere Heerlense Geen gemeentelijke cent extra blijkt in werkelijkheid 100 miljoen centen extra. Een onthutsende bevestiging van wat wij altijd gezegd hebben: het einde is totaal zoek met de Buitenring.
SP-fractievoorzitter Ron Meyer